Gjest Tale30 Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jenta mi er 3,5 mnd, og hun har blitt det man kan kalle lunefull. Det er virkelig kort vei fra latter til gråt. Hun har begynt å sove nettene, så hun skulle få nok søvn. Hun sovner mellom 1900 og 2100 og sover til 0700 gjerne med en mating. Dette er jo helt topp! Så sover hun litt innimellom på dagen, men likevel virker hun overtrøtt hele tiden. Hun kan le og smile, og plutselig er det gråt og hyl, sånn er det gjennom hele dagene. Er dette rett og slett bare slik det er med små babyer? Hun har i noen uker tygget veldig mye på hendene sine, og sikler mer enn normalt, så mamma tror det kan være tenner på gang. Hvor lang tid kn det gå fra et tannfrembrudd starter til tannen kommer ut? Jeg kan ikke kjenne noe hart når jeg sjekker gummene hennes så det er ikke noe som har kommet frem enda i alle fall.
Babyønske �� Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Her er det mye likedan. Gutten min er 12 uker og han en utålmodig og bestemt liten pjokk. Han er veldig nysgjerrig og det må skje noe hele tiden. Så ikke lenge av gangen han er skikkelig blid og i godt humør. Det avhenger også mye av hvor trøtt han er. I løpet av dagen går det gjerne ikke mer enn en time før han er trøtt igjen etter forrige dupp. Og det tar heller ikke lange tiden før han er overtrøtt, og da er alt håpløst, mye skriking og hyling. Så prøver å finne den gyldne middelvei, altså ikke legge han før han er trøtt, men heller ikke vente til han er overtrøtt. Så dette med søvn påvirker mye av humøret i løpet av dagen. Vi har også mistenkt tenner en stund(over 1 mnd). Mye sikling og gnaging på hender her også. Men ikke spesielt mye tegn på frambrudd av noe i munnen, litt hvitere tannkjøtt nede, men ellers ikke noe tegn.
Gjest Tale30 Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Vi har det tydeligvis ganske likt Det er ikke lett å oppfylle alle ønskene til disse små i alle fall Jenta mi er også e.kstremt nysgjerrig, og vi må underhlde HELE tiden. Det å ligge i vogn er et mareritt, så nå blir det bæring fremover når været blir bedre Hun har tidligere sovet veldig lite, så nå når hun sover mye mer er det vanskelig for meg å skjønne hvorfor hun virker overtrøtt. Likevel, når jeg talte timene siden hun sto opp i dag så var det 5 timer siden hun var oppe av sengen, så da har hun nok rukket å bli overtrøtt. Vi er på besøk til familien, så det blir nok mange inntrykk for henne også som tar litt tid å fordøye. Hun får derfor ikke den roen hun er vant til. Vi får vente og se når disse tennene bestemmer sge for å komme da. Jeg håper for min egen del at det drøyer litt, for hun er allerede ganske så ivrig under amming, så det kan bli vonde greier når hun får tenner i tillegg Forstår bare ikke helt hvorfor hun har begynt å sikle så mye. Før gjorde hun det når hun ble sulten, men nå er det hele tiden nesten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå