Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lite hus nær lillomarka på veitvedt fullstendig restaurert eller skikkelig opppussnings objekt markveien......? Samme str samme pris.

Og tenker dere om de to stedene og det å bo med barn der??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bor på løkka med barn, og vi trives veldig godt med det! men vi kommer nok til å flytte når det er skolestart.

meeeen, sikker på at du vil inn i et oppussningsprosjekt?? mange av bygårdene her er fra 1800tallet, og ingen vegger eller gulv er rette! ganske herk å pusse opp, for å si det sånn!

dersom prisen er lik, og huset på veitvedt ikke er 20 min gange fra banen, ville jeg ærlig talt valgt det!!

kjenner ikke til skolene her og der, men det kan lønne seg å finne ut av det, også, så får du med det i ligninga! (grunerløkka skole er under restaurering nå, så lokalene i fremtiden er nok tipptopp, men hvordan lærere og miljø er der, aner jeg ikke)

Skrevet

Jeg har ikke så mye kjennskap til Veitvedt, men vil tro at det er mye mer barnevennlig der enn Løkka. Jeg ville aldri ha bodd midt på Løkka, for å si det sånn.

Skrevet

Veitvet er et høl mellom to motorveier, og det hadde ikke falt meg inn å bo der.

Grünerløkka er flott med unger om man trives midt i byen. Vi gjør det. Men jeg hadde ikke kjøpt et totaloppussingsobjekt noe sted.

Dere burde finne ut om dere vil bo midt i sentrum eller litt i utkanten, og om dere faller på utkanten forsøke å finne områder som er litt trivelige. Veitvet er, imho, ikke et av dem.

Skrevet

;) akkurat nå bor vi i en ny leilighet som ligger i et høl midt i mellom 3 motorveier! så to er oppgradering for oss hehe.

har sett og sett for å finne et lite hus/rekkehus med hageflekk litt i utkanten, men ikke for langt vekk... finner ikke mye i prisklassen vår.

eneste stedet som kunne fristet å bo i sentrum er løkka, der har vi leid tidligere. -med barn :) men er jo gysla dyrt da!

Skrevet

Vi stortrives midt i byen, og var villige til å gå mye ned i areal for å kunne bo her til en overkommelig pris. Men det er jo en åpenbar prioriteringssak.

Vil du ha markanærhet, rolige forhold og lave priser ville jeg heller sett på Lindeberg, Grorud, Østensjø og Årvoll enn på Veitvet. Lindeberg er råbillig fordi det er Furuset-nært, men forbausende trivelig.

Skrevet

takk for tips! :) ha en fin solfylt søndag!

selv er jeg inne og styrer med barnebursdag! det er nå vi skulle hatt den hageflekken..

Skrevet

Signerer pila, men Lindeberg er ikke en plass jeg ville latt mine tenåringsbarn vokse opp, min samboer vokste opp på Lindeberg og har enda mange venner der og han sier det ikke er en plass han vil la sine tenåringer være. Men dritt kan jo skje overalt, og jeg synes Lindeberg er en koselig plass (besøker svigers ofte).

Bor selv ikke så langt fra Østensjø, vil anbefale nordlige nordstrand området, er kjempeflott her =)

Skrevet

Jeg ville vel personlig ikke valgt noen av stedene; Veitvedt er vel temmelig jalla-jalla, mens løkka er ikke særlig barnevennlig, og ikke særlig koselig heller (men d er jo en smakssak;) Ville heller undersøkt litt på Abildsø/Skøyenåsen, eller Grefsen/ Kjelsås (men der er d jo endel dyrere da..)

Hvis ikke Oslo er et must, er jo steder rett utenfor byen bedre, da får man jo mer for pengene, og ikke nødvendigvis lengre reisevei inn til sentrum. Lillestrøm, Kolbotn osv er jo bare 10 min unna m toget, og ofte mer barnevennlige veier til skole, bhg, samt mange fine rekkehus/ eneboliger. En ting som jeg ihvertfall legger stor vekt på, er forholdene ved skoler i nærheten, og der stiller vel ofte "bygda" bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...