Gjest Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Han har hatt vondt i nyrene i omlag en uke, og i natt fikk han høy feber og sterkt redusert allmenntilstand. Jeg vet jo ikke hva det kan være, men nyrene er jo relativt nødvendige, og det er alvorlig dersom de ikke skulle fungere som det skal. Han har tatt smertestillende i en uke nå. Noen som har noen idè om hva det kan være eller noe jeg kan si for å overbevise ham om å dra en tur ned? (har ringt legevakten og de mente han burde ta en tur, men han jobber selv i helsevesenet og vil bare ikke)
Sylteflesk Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Nyrebekkenbetennelse. Kureres enkelt med antibiotika.
Gjest Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Man han har ikke hatt noen UVI forut for dette og har nylig vært på en antibiotikakur for noe annet. Men må dog legge til at han har hatt mange mindre betennelser i det siste, så det er slett ikke umulig. Men jeg lurer jo på om det kan være noe mer jeg da, siden han har hatt så mange andre plager også... *hmmm*
shari_z Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Nyrebekkenbetennelse eller nyrestein. Han burde virkelig ta turen til legevakta, for som du sier, nyrene er ganske så nødvendige og livet blir kjipt hvis de blir ødelagte.
Gjest Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Da klinker du til ham i bakhuet med kjevla eller steikepanna og tar tak i beina på ham når han er sånn passelig avsvima og drar ham med deg ut i bilen å kjører av gårde ;-) Litt alvor, du får forklare til ham at han har som far og partneransvar å ta helsa si alvorlig, om ikke for hans egen skyld så for deres... Nyrebekkenbetennelse er ikke noen spøk for å si det slik ( selv opplevd å ha det).
Sylteflesk Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Er vel kanskje det han lurer på også, siden han ikke vil til legen. Men han blir jo ikke friskere av å late som det ikke er noe ... Hvis allmenntilstanden er dårlig burde han ses på av en lege. Kan legevaktlege komme hjem til dere?
shari_z Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Jeg hadde heller ikke UVI da jeg fikk nyrebekkenbetennelse. De oppdaget det på ultralyd og gjennom dyrkning av blodet - ikke gjennom urin. (Og jeg var gravid uke 35+5). Kan også, som sagt, være nyrestein.
Libido- Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Jeg hadde aldri latt han nekte. Det hadde ikke vært snakk om å ikke komme seg til lege. Hva med å stå på ditt?
Gulosten™ Skrevet 5. april 2009 #9 Skrevet 5. april 2009 Har du solgt bilen enda...? Ellers kan du jo taue han ned dit..... *fnis* Jeg tror seriøst jeg hadde sagt "enten blir du med meg NÅ, ellers denger jeg deg i huet og ringer ambulanse!"
Gjest Skrevet 5. april 2009 #10 Skrevet 5. april 2009 Nyrebekkenbetennelse er alvorlig. Tving han til legen.. Men er dere sikre på at det er nyrene han har vondt i? Det er en veldig sjelden diagnose hos menn under 50 år.
Gjest Skrevet 5. april 2009 #11 Skrevet 5. april 2009 Hva slags smertestillende bruker han nå da? Det blir jo ikke lettere for nyrene når han bruker smertestillende over lengere tid. Nei, dette bør han få sjekket ut, om så for å få veiledning i hvilke smertestillende han kan bruke.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. april 2009 #12 Skrevet 5. april 2009 Jeg hadde heller ikke uvi før jeg hadde nyrebekkenbetennelse. Jeg hadde derimot så vondt at legen ikke var et alternativ, men eneste mulighet! Jeg kunne ikke kjøre bil, ikke løfte barna, ikke ligge, orket ikke spise, alt var vondt, hele tiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå