AE84 Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 heihei folkens! vi skal på ferie, og trenger å vite...hvordan var nå de "kjørereglene"!?! hvor lenge kan de sitte i bilstolen om gangen i forhold til alder? jeg tenker på både nå som han er 3uker, men også til sommeren når han er 3mnd!?!?!?!
2hærligegutter Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Så lenge de er rolig. De pleier å si fra når de ikke vil mer, og så er det spise tider. Ta en god pause ved mat tid
gla`mamma :) Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Jeg fikk beskjed om at de ikke måtte sitte mer enn en halv time første måneden ihvertfall, pga skjelettet er så mykt..
2hærligegutter Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Dette har jeg hørt er gammel myte... Babystolene er så bra nå at det skal ikke ha noe å si, og de sier ifra når det ikke er behagelig mer
AE84 Skrevet 5. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2009 det er jo det jeg også har hørt, noe om en halvtime om gangen de første ukene! og så kan du stige etterhvert som ukene går!!!
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Kan sitte så lenge han vil. Det er ingenting som tyder på at de tar skade av å sitte lenge i babybilstolen i følge trygg trafikk.
surremus Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 Jøjje, er det fler enn meg som blir oppgitt av alle kontrabeskjeder man får? "Det er ingenting som tyder på at de tar skade av å sitte lenge i babybilstolen i følge trygg trafikk." Sa Trygg Trafikk noe om hva "lenge" er? For den setningen slik som det står skrevet her er altfor difus til å brukes som "kjøreregel". Hva som er "lenge" for A, kan være noe helt annet enn hva som er lenge for B... Syns slike artikler burde bli bedre på å være mer konkrete. I stedet for å si en hel masse uten å igrunn si noe som helst.
AE84 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2009 Jeg har snakket med fysioterapauten på helsestasjonen i dag og hun sa: så lenge barnet sov, så burde vi bare kjøre på...men vær obs på at barnet ser ut til å ligge i en "grei" stilling"! mens viss barnet er våkent, bør det begrenses til 20min om gangen!! når det gjelder trygg trafikk så er vel ikke de så nøye på om barnet ødlegger ryggen eller får andre plager, for de er det vel bare viktig at barnet ikke dør i en evt bilulykke...!?! og for all del, det er jo det viktigste, men det var jo ikke det vi snakket om her nå...!?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå