liten spire Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Hver morgen de siste 14 dagene har jeg fått kjempe vondt i hode ca 1 time etter att jeg står opp og den varer i ca 2 timer .... Dundrene hodepine som sitter i tinningene og bak i hode .. Hjelper ikke uansett hva jeg gjør . har prøvd drikke masse vann , kaffe og har tatt paracet en gang men ingen ting har noen effekt ... Er jo glad for att jeg ikke har dette hele dagen men er kjempe slitsomt når jeg har 3 barn fra før som jeg må ta meg av om morgenen og kan liksom ikke bare legge meg ned akkurat når jeg vil heller ( samboeren jobber i nordsjøen og er borte 14 dager av gangen ) håper noen har noe gode råd
Tyren78-09+12 Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Hei! Har ingen gode råd, men jeg har også hatt veldig mye vondt i hodet etter at jeg ble gravid. Er 18+3 nå. Våkner ofte om natta(gjerne sent..rett før jeg må opp på jobb) med dundrende hodepine. Er migrene-aktig..smerter på ene siden av hodet/panna. Sliter litt med migrene til vanlig også... Men det går som regel over når jeg står opp og har vært oppe en liten stund, så har ikke måttet vært hjemme fra arbeid pga det. Håper det går over av seg selv! tar heller ikke paracet..
liten spire Skrevet 5. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2009 takk for svar Er foresten i uke 26 +1 og har hatt noen migrene anfall før jeg ble gravid men ikke merket noe til dette i dette svangerskapet før jeg plutselig fikk denne hodepinen for 14 dager siden Håper dette letter snart for ikke noe deilig God bedring til deg også
Gjest Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Jeg sliter med det samme. Våkner ofte med hodepine og sliter meg gjennom dagen til tider. Igår var det ekstra ille men forsvanst etter en liten middagslur på sofaen. Våknet klokken syv om kvelden og da var hodepinen borte... og mesteparten av dagen Idag verker det forferdelig bak øynene men heldigvis ingen hodepine enda! Er forresten 16+1 idag og har slitt med hodepine en stund, men har heldigvis ingen oppkast eller kvalme så jeg får trøste meg med det Har desverre ingen gode råd og dele, men god bedring til dere begge
Gjest Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Uff jeg føler meg deg, jeg har det samme og sliter med migrene i tillegg. For meg hjelper det å ta akupunktur og trene jevnlig(ca 3 dager i uka). Drikk masse vann og sjekk jernlagrene dine, lite jern kan gi hodepine. Det høres litt ut som spenningshodepine, da kan fysioterapi hjelpe for å løse opp muskler i nakke og rygg. Her er hvertfall noen tips fra meg, håper du finner noe som funker for deg. God bedring:)
liten spire Skrevet 5. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2009 tusen takk for svar til dere begge Jernlageret har jeg faktsik ikke sjekket på 6 uker så det er jo ikke umulig att er litt lavt Trener 1 dag i uken i bassen for gravide sammen fysoterapaut får ikke trene noe mere pga for kort livmorhals Siden du sliter litt med migrene vet du om det er noen medesiner man kan ta selv om man er gravid eller er dett helt forbudt ??? Hadde en del migrene anfall før man har ikke hatt dette på ca 2 år å er ikke sånn vondt i hode jeg har nå ... sitter mest i tinningene å går inn i ørene ... god bedring til oss alle sammen
Gjest Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Ja jeg tar Imigran nesespray i samråd med lege, var noen uker jeg hadde anfall 5 dager i uka og holdt helt ærlig på å bli gal. Ellers kan man ta anbefalt dosering av paracetamol, det er helt trygt:)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Jeg våkner også med hodepine hver eneste dag, hovedsaklig ligger den rett over øyenbrynene på en måte, huff..
Gjest Skrevet 5. april 2009 #9 Skrevet 5. april 2009 Bare greit å vite at imigran hjelper mot migrene- ikke hodepine, det er noe helt annet:)
liten spire Skrevet 5. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 5. april 2009 tusen takk for svar tenkte jeg skulle ta en tlf i morgen og få bestilt en time hos dr ... Har ikke lyst til å gå sånn her hele påsken har ventet i 14 dager på att det skal bli bedre men syns bare det blir værre så greit å få sjekket det opp .. Før når jeg har hatt migren så har dette vært bak i hode og sitti bak øynene pluss att jeg bilr så kvalm att jeg kaster opp og må ha det helt mørkt .. Ikke sånn dennen gangen , skikkelig hodepine men sitter mer i tinningene å inn i ørene gjør vondt i kjevenen også når det er på det værste Viste ikke att man kan ta nestespray mot migrene Skal i hvertfall snakke med dr i morgen .. Får håpe vi alle slipper unna med alt for mye hodepine i påsken
Tilde 2009+ Ida 2012 Skrevet 5. april 2009 #11 Skrevet 5. april 2009 Hei. Jeg har også vert plaget med hodeverk. Har noen dager gått hjem tidlig fra jobb, da jeg jobber i barnehage er det ekstremt belastende når hodet dunker som verst. Jeg fikk målt blodtrykk, da hodeverk kunne være en indikasjon på for høyt BT. Mitt trykk var fint, men det kan være lurt å sjekke. Har akkurat vert sykmeldt en uke da jeg var forkjølet, hodepinen ble kjempevond når jeg var tett samtidig. Håper dette går over. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta to Paracet, det har tatt den verste smerten:O) er forresten 15+4:O)
mamma+g09+baby11 Skrevet 6. april 2009 #12 Skrevet 6. april 2009 Sjekk jerninnhildet i blodet ditt. Jeg hadde samme problem, men manglet ikke jern etter svar på prøvene. Men jeg ble rådet av andre til å ta Floradix, etter en dag var hodepinen borte. Var ikke så mye som skulle til;)
Malin-mor Skrevet 7. april 2009 #13 Skrevet 7. april 2009 Jeg har også slitt med hodepine i flere uker nå ( er 17 uker på vei nå ) Jernlager og blodtrykk er bra så jordmor tror det er spenningshodepine. Hun anbefalte å lytte til kroppen og hvile mer og prøve akupunktur. nå som jeg har påskeferie har jeg ikke konstant hodepine lenger så det blir spennende å se hvordan det blir når jeg skal på jobb igjen.Jobber i barnehage så der er det ikke mye mulighet til å ta det rolig.Hvis smertene kommer tilbake vurderer jeg å spørre om delvis sykemelding.
liten spire Skrevet 7. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 7. april 2009 tusen takk for svar skal til dr i morgen å da tar de vel blodprøver , urin bt osv så får vel svar på om det skulle være noe ikke umulig att det er spenningshodepine blir litt lite søvn om dagen med når minste mann våkner kl 06 hver morgen Han er snart 10 måneder så ikke så lett å be han legge seg å sove litt lenger hehe Hode har vært litt bedre i dag faktisk men tar turen til dr i morgen alikevel god påske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå