Gå til innhold

Noen som har peiling på kredittkort her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skjønner ingenting. brukte kortet i fjor sommer, og har betalt minstebeløpet på 250 kr hver måned, men det har jo ikke gått noe nedover jo!? Er det så høye renter på dritten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er høye renter når man bruker kredittkort. Det er en grunn til at mange sliter med kredittkortgjeld.

Skrevet

men hvorfor setter de et minstebeløp som gjør at man aldri blir kvitt gjelden da? Da burde jo det beløpet vært det dobbelte.

Skrevet

veldig enkelt.. kreditorene tjener seg rike på at vi ikke betaler mere en minstebeløpet!!

du blir aldri kvitt gjelden, å de tjener på det..:(

Skrevet

For å tjene penger selvfølgelig. Du kan selv velge å betale mer eller alt inn på en gang.

kanskje en ide å bruke årets feriepenger på det og ta en billigere ferie der du ikke trenger bruke lånte penger.

Skrevet

De regnet jo ut på den der "Luksusfellen" på tv3, at hvis du tar et kredittlån på 20 000, bruker alt, og så betaler ca 500 kr i mnd UTEN å bruke mer, vil du tilsammen betale tilbake 40 000....

Få deg et lån i banken din med sikkerhet i bolig eller spør f.eks. foreldrene dine om å være kausjonister, betal 1500 kr i mnd, så forsvinner gjelden relativt raskt og billig. Og ikke ta opp mer kredittlån...Det er den SIKRE veien til pengeproblemer...

Skrevet

Det kommer ann på hvor mye dere har brukt. Me om du har betalt bare minstesats er det mulig at du bare har betalt renter og omkostning.

Prøv å spytt i noen hundre kroner ekstra i mnd om dere kan.

Uff kredittkort er noe herk tok opp 2 og fikk veldig høy grense når jeg var yngre 5 år etter er jeg ikke ferdig å betale dritten. Tok meg vel et par år å skjønne at her måtte jeg betale så mye som jeg klarer hver mnd og ikke minimumsummen.

Men kortene er ihvertfall klippet i små biter og nå er jeg snart fri fra dem.

Aldri igjen skal jeg ha noe sånt.

Man får dem og tenker greit å ha i tilfelle noe skjer, men så blir grensa se på hva disse tilfellene er bare lavere og lavere.

Skrevet

jeg lånte ti tusen.. de blir betalt ned nå så fort feriepengene kommer, ALDRI igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...