Slusa Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jeg har hatt brunlig utflod og litt lyserødt på papiret når jeg tørker meg, men har ikke vært bekymret siden jeg har blødd i to svangerskap tidligere (og det endte veldig godt). I går morges fikk jeg skikkelige magekramper etter at jeg trykket litt forsiktig rundt på magen... Jeg gikk rett på do siden jeg tekte at dette var en SA. Kom ikke noe blod, men krampene ga seg ikke. La meg i senga igjen, i fosterstilling, og ringte legevakten. Fikk time og tok 2 paracet og la en varmeflaske på magen imens.. Det hjalp veldig godt! På legevakten ble jeg henvist videre til sykehuset med mistanker om svangerskap utenfor livmoren... Fikk en innvendig UL. Hun kunne ikke se tegn til at noe var galt, bortsett fra en cyste på den ene eggstokken.... Hun kunne se fostersekken, men den var veldig liten... Derfor kunne jeg umulig være 6+1 som jeg trodde... Måtte ta blodprøve for å sjekke hcg-nivået, og skal tilbake og ta ny i morgen for å sjekke om nivået stiger eller synker ( Hun sa at det var mulig dette var SA, men kunne ikke si noe sikkert. Jeg har aldri hatt det før så jeg har ingenting å sammenligne med! Fikk jeg vondt fordi jeg klemte på cysten?? Noen som har vært borti noe lignende?? Noen som har en forklaring?? Jeg synes det er forferdelig lenge å måtte vente helt til i morgen kl 15:00 før jeg får svar på om jeg beholder spiren min eller ikke.... (
Tingeling27 Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Jeg vil bare gi deg en klem for litt trøst:) vet hvordan det er å gå sånn og vente,men du skal se at det går bra...man tenker alltid det verste når slike ting skjer... jeg skal også på sykehuset i morgen..ble henvist fra gynekologen min forrige mandag...jeg går til han ofte for oppfølging da jeg har hatt en MA tidligere...forrige lørdag hadde jeg en liten blødning og fikk komme til han på mandag for sjekk...han kunne ikke se navlesnoren og magen på babyen skikkelig ...han brukte iallefall 30 min og det var tortur og ligge der...han henviste meg derfor til riksen...så jeg har nå gått en uke i uvisshet nå...han så jo hjerteaktivitet og bevegelser,men ikke navlesnoren og magen...så jeg frykter at det er noe galt...riksen har bedre utstyr enn det han hadde så derfor sendte han meg dit .... så jeg vet alt om venting,men jeg skal krysse fingrene for oss begge og så håper vi at alt er fint og at vi i morgen er bekymringsfrie...iallefall for en periode hehe:) klem
vi blir 4 :o) Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 hei! Hvordan gikk det med deg? Vil bare si at jeg hadde det liknende i mitt første svangerskap. Hadde blødninger og en stor vanncyste, og fikk beskjed om at svangerskapet mest sannsynlig ville ende med SA når denne sprakk.. Vi turde derfor ikke glede oss noe over vårt første svangerskap. Ukene gikk, blødningen sluttet, cysten sprakk og 8 mnd senere var lillegutt født ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå