Gå til innhold

Hvor mye ville dere gitt i konfirmasjonsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i konfirmasjon til søskenbarna til mannen min. Han er dessuten fadder til konfirmantene. Hvor mye er ok å gi? Tenkte på 500 kr, eller er det lite/mye? Har ikke vært i konfirmasjon på det jeg kan huske, så er litt usikker...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han er fadder så synes jeg det er litt lite. MEN man gir etter evne, ingen vits å blakke seg for en konfirmasjon.:) Hadde nok ment det dobbelte var mer passe, men så blir det igjen en større sum siden det er flere konfirmanter.

Skrevet

jeg fikk 500,- fra tanter og onkler når jeg var konfirmant for 18 år siden:-) Kommer litt an på deres økonomi, men jeg hadde kanskje gitt kr 1000,- om det var nære familie og fadder til konfrimanten. 500,- er nok også greit....

Skrevet

I fjor så ga vi 500 kroner til nevøen vår, og mannen min er fadder til gutten. Men vi tenkte også at vi brukte masse penger på å komme dit og det i seg selv var en del av gaven.

Til niesen som bor her i området, ga vi 1000 kroner. Jeg vet ikke om mannen er/var fadder til den jenta.

Disse er altså barn til søsken av mannen min; jeg har ikke familie i Norge selv.

Jeg synes ikke 500 kroner er lite, men tvert i mot synes 1000 kroner var litt mye - men jeg har et annet syn på konfirmasjon enn de fleste nordmenn tenker jeg. Men skal si at det var mannen min, i samtale med sin mor, som bestemte beløpet på begge konfirmatene, så tror hele familien var fornøyd med det vi ga.

Skrevet

Akuratt den der syntes jeg var veldig urettferdig! Å gi dobblet så mye til den ene bare pga kortere/billigere reisevei, det var da en gave at dere var i den nærmeste konfirmasjonen også??

Vi var i konfirmasjon for noen år siden til sambos søskenbarn, da ga vi mellom 300-400 kroner (smykke+penger). De har ingen kontakt til vanlig, møtes kun i konfirmasjoner og begravelser eller andre større familiebegivenheter.

Er han fadder ville jeg nok nærmet meg tusenlappen tror jeg.

Skrevet

Det har blitt gitt 500 kr til mine manns nieser og nevøer. Nå er det noen år siden sist konfirmasjon, og jeg kommer ikke til å reise dit denne gangen (for dyrt) så jeg tenkte å gi 800 kr denne gangen.

Da jeg konfirmerte meg for 20 år siden (huff..) fikk jeg 1000 kr av onkelen min.

Skrevet

ok om en ikke er fadder, litt lite om en er fadder, men det er min mening, og hva jeg ville gitt.

men så kommer jo det ann på økonomi også, eg gir etter evne, ikke over evne, bare pga at andre mener det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...