Solstråle77 Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jeg har egentlig hoppet over i 3.trimester (er 28+4), men der inne snakkes det bare om fødsler så jeg vil mye hller holde meg litt her inne. Ligger på sykehuset pga fare for prematur fødsel, men kniper igjen og det har roet seg, Har ligget siden 27+0, så det går rette veien.. Leser dette med nakkefold. Er det vanlig at man måler den på ultralyd? Har aldri hørt om den før nå, jeg. Ikke da jeg var gravid første gang heller...
Gjest Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Den blir ikke målt på ordinær UL.. Men mange tar tidlig UL på privatklinikk for å få den målt.dette må skje mellom uke 11 og 13 tror jeg.. Har fosteret større nakkefold enn 2 mm så kan det være kromosomfeil med fosteret....f.eks downs syndrom.
Gjest ~Gravida~ Uke 16 Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 På ordinær ul i uke 18-20 har en ev forhøyet nakkefold gått ned til normalen igjen. Derfor må dette måles i mellom uke 11-13. Lykke til med knipingen,håper at babyen din holder seg inne i magen noen uker til. Hold ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå