Anonym*Gullklump* Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Hvordan opplevde dere fødselen 2 og 3 gang i forhold til første? Noen som fødte før terminen med første men gikk over med andre? Var fødselen raskere? Mer inntens? Vet at ingen fødsler kan sammenlignes men er så nysgjerrig. Er jo annen gangs gravid nå men føles nesten som første denne gangen også.
liten spire Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Hei Fødsel nr 2 og 3 gikke kjappere enn nr 1 De ble også derme litt mere inntense men har hatt kjappe fine fødsler og vært i kjempe fin form etterpå Syns også disse fødslene ble " bedre " pga viste jo litt hva som skjedde mens med første så er jo alt nytt og litt skremmende Gikke over med nr 1 men ikke men nr 2 og 3 , veldig spent på nr 4 som kommer i Juli Lykke til
Anonym*Gullklump* Skrevet 4. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2009 Takk for svar:o) Hadde en flott opplevelse med første.. Han kom 10 dager før tiden, begynte med vannavgang ca.01.30, rier kom ca.03.30 og han var ute 08.11 Hadde gode og intense rier og kanon form i det han var ute.. Håper på en like flott opplevelse denne gang.... Håper på flere svar fra andre og:o)
cec26 Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Nummer 1 kom 15 dager før termin, en lang fødsel, han var en stjernekikker og etter 48 timer så ble han født med vaakum og han var en smule slapp og blå, men alt gikk bra. Nummer 2: Kom 1 uke over termin, det ble en styrtfødsel på under 3 timer, og jeg mistet 2700 ml blod og måtte både under narkose etter fødsel og og få blodoverføring. Så nå med nummer 3 så får jeg god oppføling på sykehuset og skal bli satt igang litt før termin for å få en kontrollert fødsel.
Gjest Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 nummer 1 merket jeg ingenting før vannet fosset ut når jeg stod opp av senga om morgenen.Så fra dda gikk det 3,5 time så var han født nummer 2 startet helt likt..våknet om morgenen av at vannet begynte å renne så gikk det bare 1,5 time så var vesla født skal nå ha nr.3 og håper ikke det går fortere enn sist.. Merket forrige fødsel var veldig mye mer intens enn første for da hadde jeg hvertfall litt pause mellom riene,mens med andre hadde jeg knapt 5 sek opphold så den halvannen timen var ei eneste stor ri...
Gjest Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Nr 1 tok mange timer (28t) og jeg fikk epidural, var i kjempe form etter fødsel. Fødte 10 dager over termin. Nr 2 tok 4.5 time, uten smertelindring utover akupunktur, ikke i så bra form etter fødsel (veldig påvirket av etterrier), og fødte 12 dager over termin. Veldig spent på nr 3 nå!
Gjest Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Jeg hadde en ekstremt vond styrtfødsel med førstemann, igangsatt pga svk.forgiftning, så jeg ønsker meg overhode ikke raske fødsler etter det. Heldigvis tok fødsel 2 og 3 vesentlig mye lenger tid enn den første, dvs 8 og 4 timer fra jeg kom inn og ble målt til 4 cm åpning, mot 2 timer fra 2 cm åpning med nr 1. Jeg opplevde fødslene som mye mer avslappende med nr 2 og 3, og med mindre vonde rier for hver gang :-) Med tredjemann var det slik at jeg ikke engang var sikker på om det var rier når jeg kom inn, og først ved 8-9 cm åpning var riene det jeg vil kalle ganske vonde. Siden minstemann kom ut med knyttenevnen inntil hode og veide nesten 4,5 kg, var den delen litt vond da ;-) Ellers har alle tre guttene blitt født omtrent til termin, med på termindagen, 3 dager før og 2 dager over.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Hei! :-) Nr.1 kom 8 dager før UL termin. Nr.2 kom 2 dager før UL termin. Nr.3 kom 2 dager før UL termin. Nr.4 kom 12 dager før UL termin. Dei 2 siste var styrtfødsler, den ene var på 1 t og 35 min, og den siste var på bare 20 min! Så det blir veldig spennende denne gangen!
nr.3påvei er sååå fødeklar:) Skrevet 5. april 2009 #9 Skrevet 5. april 2009 Mine to har begge komt etter ca 5 timer fra jeg merket første ri. Og uten smertelindring:) Nr 1. ble ei skjønn jente på 4080 g 11 dager før termin. Nr 2 vart en nydelig gutt på 4470g 4 dager over termin. Nr 2 var vondere og mer intens en første. Alle er så forskjellige...
Ungspika_m_gutta Skrevet 5. april 2009 #10 Skrevet 5. april 2009 Artig og nyttig lesning, er litt spent fordi førstemann var ute 2,5 t etter første tegn.. Så da er vel sjansen for en ny styrtfødsel relativt høy, men denne gangen er jeg i det minste forberedt! ) Tror det hadde vært rart nå og plutselig få en kjeeempelang fødsel, men kanskje greit å forberede seg på dette også - man vet jo aldri!
tjorven- nr 3 Skrevet 5. april 2009 #11 Skrevet 5. april 2009 jeg venter nr 3. kjempe spent, for de sier at nr 3 kan være en luring....nr 1 brukte jeg tilsammen 10 timer med gode pauser , mens nr 2 kom kjempe fort- før full åpning! enda 5-6 mnd til nr 3 , så god tid til forberedelser =D Gleder meg!! Husker de sa med nr 2 at neste gang måtte jeg komme med en gang jeg kjenner noe...men er 7 år siden, så mye kan vel være skjedd siden da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå