Gå til innhold

På overtid, prøvd alt, nå: Lakserolje!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, denne uken har jeg så å si prøvd alle kjerrningråd som finnest. Blandt annet dette: spist mye kanel på grøt, lakris, sterk kaffe, sterk mat, tungtfordøyelig måltid, sex, gå i trapper, cultura. Har vært på modningsfremmende akupunktur som endte med mange kynnere og et livlig barn. Stimulering av brystvortene endte også i kynnere, men ingen rier :( Nå er jeg 4 dager på overtid..og hadde i utgangspunktet ikke tenkt å prøve lakserolje, men ble litt for desperat idag da jeg gikk forbi et apotek. Nå har jeg akkurat svelgt ned 2 ss å venter i spenning..... Noen der ute som er i samme situasjon??

 

P.S: Lakseroljen kostet ca 150kr for 1 dl på apoteket, og på flasken står det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

......ricini oleum virginale--> står det på flasken..

Noen som har prøvd dette?? Funket det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Jeg har prøvd akkurat den samme typen.. Drakk hele flaska til slutt, begynte forsiktig med 2 stk skjeer og økte etterhvert men det hadde absolutt ingen fødselsfremkallende effekt på meg...selv om jeg er moden og har 3 cm åpning. Jeg går her like gravid og 7 dager på overtid! Har den samme desperate følelsen om å komme i fødsel, og her er også alt av kjærringråd utprøvd. Angrer veldig nå på at jeg har brukt 3 uker på å stresse og prøve ut alt, fikk beskjed på sykehuset Fredag at en stresset kropp går saktere i fødsel enn de som tar det med ro og klarer å slappe av c",) Så nå prøver jeg det... Blir satt i gang i morgen tidlig uansett så nå ser jeg en ende på det c",) Lykke til med lakseroljen, har hørt mange den skal ha virket på men man vet jo ikke om dem hadde gått i fødsel uten. (og ikke stress med alt du har hørt om hvor farlig det er, jeg fikk tipset om å forsøke det av jordmor). Bare ikke ta altfor mye på en gang c",)

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebroren min ble født med lakserolje i 1983. Aner ikke hva som stod på flasken den gang. Vi skulle flytte utenlands, og mamma begynte å bli utålmodig. 2 uker før termin fikk hun råd fra legen om at hun kunne prøve en spiseskje lakserolje. Hun kjøpte sporenstreks en flaske lakserolje og en flaske ublandet solbærsaft. Satt seg ved kjøkkenbordet til kvelds og drakk annenhver skje av hver, inntil begge flaskene var tomme. Broren min ble født kl.10.15 neste morgen, 13 dager før termin. (Til opplysning: med førstemann (meg altså) gikk hun 13 dager over termin...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg.

jeg og drak lakserolje men jeg blana det i en kopp me sterk kaffe og masse sukker noen timer etterpå gikk vanne hos meg.

så ja jeg trur det funke veldig godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor folk orker ta den lakseroljen.....kan jo risikere å sitte på doskåla samtidig som du skal føde....uff, nei å nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakserolje funket!! babyen ble født dagen etterpå..tihi. å jeg satt ikke på doskålen under fødsel. fødselen tar såpass lang tid at man tømmer seg før man kommer på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...kan jeg spørre om hvor mye olje du tok? og hvordan du fikk den ned?

mulig jeg MÅ gjøre det selv...er så drittlei nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg tok 2 ss og svelgte det ned med melk. Null problem.. det smaker ikke noe spesielt, lipsyllignende smak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...