Gå til innhold

Glemte meg helt og spiste røkelaks i dag!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 38 uker på vei og skulle jo tro jeg har blitt vant til å tenke på hva jeg kan og ikke kan spise.. I dag var jeg altså i selskap og spiste en skive med røkelaks.. Kom ikke på at det var dumt før jeg satt i bilen hjem!.. Er det mulig?!.. Jeg lurer på hvor lang tid det evt tar før jeg (hvis jeg skulle ha så uflaks) merker noe?. og hva jeg evt merker?.. noen som vet?.. Og.. er det sånn at det er skumlest i starten av svangerskapet eller er det samme risiko hele veien?.. grr altså, tenk å være så tankeløs!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, jeg har to meget oppegående og friske tenåringer, selv om jeg under begge svangerskapene spiste en masse som i dag ikke er "lov". Røkelaks er en av tingene jeg spiste masse av, hadde dilla på det.

Jeg holdt på å besvime da jeg så lista over mat som gravide ikke kan spise. Tenk, så store forandringer på så få år (13).

Tror du kan ta det veldig med ro!

Skrevet

Jeg tror ikke du har grunn til å bekymre deg. Du er snart fullgått og folk har vitelig spist værre ting en en røkelaks. Det er værst i 1. trimester.

Skrevet

Nå står det faktisk på Matportalen at røykelaks er ok, så lenge den er fersk... Så du kan nok bare ta det med ro.

Skrevet

Jordmor Siri sier også det at det er trygt, grønt svar, alltid trygt på røkelaks.

Skrevet

Takk for svar alle sammen:-) Da kan jeg slappe av likevel da :-).. he he

Skrevet

åååå takk å pris sier jeg !!

spiste noen skiver i går ...fikk så dilla på det jeg å hehe.

å je ger bare i uke 20 :/ ånei tenkte jeg men heldigvis PUH..altså...

jeg tror man får dilla på det kroppen trenger jeg og det ungen vil ha liksom ^^

Skrevet

Jeg har spist røket laks så det holder i svangerskapet nå... savner salami!! Så sinnsykt.. Skulle ønske jeg kom over en artikkel der det stod: "Salami er det beste for fostret i magen!"

Skrevet

Røkelaks er ikke frarådet under svangerskap, men det anbefales at den er ferskest mulig (har en god stund igjen av holdbarhetsdato og spises relativt kjapt etter åpning av pakken).

Men argumenter som "jeg har gjort det og det gikk så fint, så!" er uansett litt teite. Det er jo ikke slik at flertallet får fosterskader av å spise ting som er frarådet heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...