Gå til innhold

frekt av ''svigerforeldrene''?

Anbefalte innlegg

Skrevet

da jeg kom hjem med lillegutt i fjord, kom ''svigemor og far'' som jeg ikke har hatt kontakt med på mange herrens år pga en storkrangel, uanmeldt hjem til meg, da typen var borte.. jeg var grei nokk til å si, -ja, dere kan få komme inn å se lillegutt.

Rett etter de kom inn døren, tok di fram det jævla digitalkameraet og tok en haug med bilder, uten min tillatelse!! ble så jævlig provosert!!

Nå venter jeg min andre, og er rimelig sikker på at dette kommer til å skje igjen...

måtte bare få det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig familie..... Ja, du også!

Skrevet

er dette besteforeldrene til lillegutt? altså de biologiske?

Skrevet

ja dem er det.. men det må da gå an å spør først.

Skrevet

Aldri slått meg at de biologiske besteforeldrene ikke kan ta bilder av barnet mitt, stoler såpass på de at de vil ha de for seg selv og ikke legge de ut på nettet!

Skrevet

Seriøst???? Klart besteforeldrene vil ha bilde av barnebarnet sitt!Trenger vel ikke spørre for det? Det er visst mye man irriterer seg over,og dette var en av de tingene jeg synes det er underlig å irritere over.....

Skrevet

nei, men så regner jeg med at du ikke har vært i en storkrangel med dem heller... og var ikke akkuratt nettet jeg bekjymret meg for, men at dem viser fram bildene til folk jeg ikke tåler trynet på..

Skrevet

synes det er verre at du skal styre lillegutt unna besteforeldrene. Du som har makten her, og den virker det som om du utnytter til fulle. Du kan jo tenke selv om det var du som var på deres side. Går ikke bare utover besteforeldrene heller. Krangelen er mellom deg og de, her lar du det gå utover lillegutt også.

Skrevet

Å joda, ikke alltid jeg er på talefot med svigermor, men vet at hun ikke vil barnebarnet sitt noe vondt, så bilder har jeg aldri tenkt noe over, og jeg vet hun viser de videre til venninner.

Jeg er stolt over datteren min, og har ikke noe i mot at andre ser henne, hva gjør vel det!

At folk du ikke tåler trynet på ser barnet ditt må du nok bare venne deg til, hva gjør du hvis du er ute med barnet ditt og noen du ikke liker er i nærheten da, f.eks på butikken, rømmer du?

Skrevet

"Tåler trynet på..." He-he.. Hvorfor skulle det bry deg? Er vel koselig å vise frem barnet sitt til alle uansett? Besteforeldrene er stolte de også,og vil selvfølgelig skryte av det lille nurket ditt.

Jeg tror forøvrig dette er en spøk,bare for å få i gang en diskusjon her. Denne dibberen ler seg sikkert skakk akkurat nå. Det er nemlig ikke normalt og irritere seg over sånne ting. Bastabom!

Skrevet

Husk at dette barnet blir voksent en gang.. tenk over hva du gjør nå som han er liten. En dag kan du ikke kontrollere omstendighetene lengre.

Skrevet

Det er klart at dette kommer til å skje igjen, jeg vil også påstå at det er fint om det skjer igjen slik at barna dine får kontakt med besteforeldrene sine. Det er selvfølgelig ikke fint å ha kontakt med besteforeldrene om de skader barna, men under normalforhold syntes jeg det er viktig å ta vare på barnas nettverk. Skulle du eller din mann bli syke eller kanskje gå bort er det viktig at det er flere rundt til å ta vare på og elske. Hvis storkranglen var for mange herrens år siden kan det kanskje være lurt å bruke tiden på å begrave stridsøksene, det meste kan og bør tilgis også uten at mottageren ber om tilgivelse. Tiden er så dyrebar, ta godt vare på hverandre.

Skrevet

Ikke rart dere har hatt storkrangel, om det er så små ting som skal få det til å bikke over for deg!

Skrevet

Dette må vel vere eit tulleinnlegg???

Ingen oppfører seg vel slik som HI mot besteforeldre?

Om ikkje, så er det ikkje rart at det har vorte krangel her, og då tenkjer eg ikkje på oppførselen til svigerforeldra...

Skrevet

beklager.. men her må du nok se "the bigger picture"!!

at DERE har hatt en storkrangel er trist nok, men at du synker så lavt at du seriøst blir sur for at de tar bilder av barnet ditt å vil skryte av ham er over min fatte evne..

dette er en gode som ditt barn FORTJENER!!

skjønner godt at du reagerer, krangler er vondt! MEN det er ikke ditt barns problem, skjønner du hva jeg mener?:)

jeg har selv hatt en forferdelig krangel med min svigerfamilie da bf gjorde det slutt (eller DE oppførte seg helt forferdelig mot meg)

det ordnet seg med meg og bf etter 1 år, å da var det mange runder jeg måtte gå med meg selv, da jeg følte meg så totalt sviktet og hatet av svigerfamilien min.

men jeg BESTEMTE meg for å la fortid være fortid, barna fortjener besteforeldrene, tantene, onklene og søskenbarna sine ++ mere enn jeg følte jeg måtte få "oppreisning"

jeg skjønner nå at grunnen til at de var så forferdelig mot meg var deres usikkerhet å redsel får å miste barna mine (og bf selvsagt:).. de hadde hørt stygge rykter om meg å mine hensikter som ikke hadde noe grobunn i sannheten..

de har bedt om unnskyldning da:) lett at følelser kan ta overhånd når det er barn i bildet. eller svigerforeldrenes barn (altså din samboer!)

men poenget mitt da!! hehe..

FAMILIE er så utrolig viktig, om ikke for deg så tenk slik for barnet ditt!!

er det misshandling i bildet blir jo saken en annet!

men er det krangel så HEV deg over det å vær "the bigger person!"

DU tjener på det:)))

lykke til!!:))

husk! barnet ditt fortjener besteforeldre som tar tusen bilder å skryter masse!! :))

han kunne hatt B.foreldre som ikke viste noe interesse..

Skrevet

Høres ut som hele familien ikke er helt riktig god.

Skrevet

Selv om du har hatt en krangel med svigerforeldrene. så skal da ikke det gå ut over ungen?

Slik som du oppførere deg er barnslig.. bli voksen

Skrevet

Jeg har ingen kontakt med min far, det er forskjellige grunner til det, bl.a krangel, uvennskap og misforståelser for mange år siden. Jeg synes det er forferdelig trist at det har blitt sånn...

Så om de hadde troppet opp på døra her med et digert kamera og tatt bilder av min nyfødte datter tror jeg at jeg hadde grått av glede, det hadde jo betydd at de innerst inne bryr seg likevel. Isteden opplever jeg å ikke få en telefon engang, ikke så mye som et svar på tekstmeldingene med bilde som jeg sender jevnlig..

Jeg synes det er så trist at mine barn ikke kjenner bestefaren sin, han er nok vanskelig på mange måter, han har såret meg så dypt og inderlig flere ganger, men han er pappaen min, og jeg har mange gode minner også. Han er bl.a kjempeflink med små barn...

Jeg synes du virker veldig egoistisk og barnslig, kanskje et lite uskyldig barn kan lege forholdet til svigerfamilien din? Vet jo ikke hva som har skjedd, men uansett er det greit å være på talefot med nærmeste familie. Trenger ikke like hverandre eller fly ned dørene hos hverandre, men prøve å tåle hverandre det bør vi ihvertfall. Plutselig en dag står vi der i begravelsen og angrer på at vi ikke prøvde litt hardere..

Skrevet

Dette er menneskene som har oppdratt mannen du elsker og har valgt få barn med! Du trenger ikke like dem eller være bestevenner med dem, men la dem nå få bli kjent med barnebarnet sitt da..

Selvfølgelig må de ta masse bilder, så de har noe å se på når de sitter å lengter etter et barn av eget kjøtt og blod som de ikke får møte og bli skikkelig kjent med! Kanskje på tide å begrave den gamle stridsøksen, svelge noen kameler og la barna bli kjent med farmor og farfar? Er jo ikke barna sin skyld at du "ikke kan tåle trynet" på svigerfamilien din.

Vi trenger ikke like dem vet du, bare tåle dem.

Skrevet

Nei, guuud, tok de BILDER av barnebarnet sitt?

Gærning. Ikke rart dere krangler.

Skrevet

Herlighet..... Hvordan får du det til å bli frekt?? :-S

Skrevet

Det er da unektelig litt rart at svigers, som i senere tid ikke har hatt kontakt med sin svigerdatter, kommer busende på døra, trasker inn i hjemmet hennes og begynner å ta en haug med bilder av barnet. Ikke helt nomal oppførsel vil jeg si.

Hva med å være litt høflig? Ringe å spørre om det er greit de kommer, konversere litt med svigerdatteren og gjerne spør om det er greit de tar bilder? Det er forståelig at de gjerne vil se barnebarnet og ta bilder av det. Det er da naturlig, men å gjøre det på en slik måte når det relasjon mellom barnebarnets mor og dem selv i senere tid har vært preget av en konflikt? Det er litt underlig. Det virker nesten som om de bare tenker at de selv vil ha bilder av barnebarnet som de kan vise frem, uten å tenke på at relasjonen mellom de selv og barnets mor kunne trengt å ordnes opp i. Både for deres egen og barnebarnets skyld.

Skrevet

"Nå venter jeg min andre, og er rimelig sikker på at dette kommer til å skje igjen..."

Betyr dette at dere ikke har kontakt med de i mellomtiden?

De bare tropper opp og fotograferer hver gang det kommer et nytt barnebarn til verden, og holder seg ellers unna?

Skeptisk!

Skrevet

stakkars besteforeldre. skjønner godt at de havnet i storkrangel med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...