Gå til innhold

Hva er lykken i livet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne og jeg kom innpå temaet her en dag vi skravlet. For henne var det lykken i livet å kunne få mange barn, og barnebarn, og bli ei rundt og trivelig bestemor, som laget god mat og kunne blomstre med familien rundt seg.

 

For meg ville lykken vært å få se navnet sitt på en bok i bokhandleren, se en bygning og vite at jeg hadde tegnet den. Lykken hadde vært anerkjennelse og det å være "kjendis" blant fagfolk, fordi man var flink til jobben sin.

 

Og joda, jeg har barn, et stykk håp og framtid. Men det å få barn er liksom så "vanlig", de aller fleste får jo det. Jeg elsker ungen min, men lykken i livet for meg er ikke å være mor.. Høres fælt ut når jeg ser det sånn, svart på hvitt, men det er bare sånn jeg føler det..

 

Hva er lykken i livet for deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykken i livet for meg er nok samme som din venninne. Å få barn, ha en god og snill mann. Flott jobb og penger er ikke viktig for meg. Jeg er hjemmeværende med vår datter på 2, og stortrives, ønsker ikke å sende henne i barnehagen å være borte fra henne hele dagen bare så jeg kan tjene masse penger.... Så lykken for meg er familien min :-)

Skrevet

Lykke for meg er å eie min egen tid. Det gjør meg lykkelig å få til ting jeg egentlig ikke trodde jeg skulle klare. Lykke er søndagsmiddager med familien, samt jul og påske med barn og kanskje en dag også barnebarn. Jeg håper å bli en godlynt matriark.

Skrevet

Lykken for meg kommer gjennom det jeg ER, ikke det jeg GJØR. Hvis jeg betyr noe for andre, da har jeg det fint. Om jeg er flink eller ikke, er mindre viktig.

 

Prøver å lære ungene mine at hvem de er, er viktigere enn hva de kan. Jeg blir ikke mer glad i dem om de er flinke.

Skrevet

Ungen min var 9 måneder da jeg begynte å jobbe, men hvis jeg får flere, håper jeg på å ha sjansen til å kunne jobbe hjemmefra, slik at de slipper å være i barnehage før i tre årsalderen, kanskje på halv plass.. Jeg liker jo å ha en familie, men jeg ser ikke helt selvrealiseringen i det å få et barn..:)

Skrevet

Mener nok akkurat det samme som din vennine sier, kjendiser er det nok av, medmennskelighet er det alt for lite av.

Trygghet og nærhet og kjærlighet er viktige ingredienser i livet.

 

Skrevet

Man blir kanskje ikke mer glade i dem, men burde de ikke bli oppfordret til å yte sitt beste og finne gleden i i å tilegne seg mer og ny kunnskap?..

Men det er jo flott å være et bra menneske, for all del!:)

Skrevet

Hehe, en godlynt matriark ja, det hørtes flott ut!:) Sånn var nok min bestemor, hun hadde 8 barn, og 17 barnebarn, og hun var nok i sitt ess når vi alle ble samlet hos henne og bestefar.

 

Å eie sin egen tid hørtes flott ut, og det burde jo være mulig, bare man prioriterer riktig!:)

Skrevet

Nå mente ikke jeg kjendis i den forstand at jeg vil se trynet mitt på forsiden på Se&Hør, men at jeg blir anerkjent for den jobben jeg gjør, av folk som har peiling på faget!:)

 

Medmenneskelig kan man vel være, selv om man har andre ambisjoner i livet enn å pøse ut unger?:)

Skrevet

Min sønn er en som er litt opphengt i hva han gjør, og hvor bra han gjør det i forhlod til mange andre. Det gjør at han har gått på mang en smell.

 

Jeg prøver hele tiden å vise at det er hvem en er innerst inne, og ikke hva en presterer, som gjør at en har verdi.

 

Men jeg tror at noen bare er sånn; det er hva de presterer som er avgjørelsen på å ha det bra, ikke hvem de er i seg selv for seg selv og andre.

Skrevet

Lykken i livet for meg er å få se barna mine og deres barn vokse opp lykkelige og med god helse :o)

Skrevet

Barnebarn forutsettes jo ved at barna dine får barn. Men hva om de som voksne mennesker ikke ønsker seg barn, må de få det da kun for å gjøre deg lykkelig?..:)

 

 

Skrevet

For meg er det å ha det godt med min mann og mine barn.

Å slippe å slite økonomisk.

Å ha et godt forhold til familien og folk rundt oss.

Å være flink i det jeg jobber med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...