Gå til innhold

ALLE SOM ER VEEEEELDIG ENGSTLIGE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid for tredje gang.....første gang jeg er med her inne...å har ALDRI vert så nervøs som jeg er nå... leser jo så mye skremmende...å har opplevd å få negative svar når jeg ber om oppmuntring....så nå takker jeg for meg å lar svangerskapet gå sin gang...kommer selvfølgelig til å ha bekymringer men ikke på laangt nær så mangen å så sterke som etter å sitte en kveld å lese her inne.....off off

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk da er det flere enn meg :)

Har sluttet å lese alle med trist fjes på og har noe med SA og MA i, er blitt helt kokko i hode.

Jeg blir faktisk litt provosert at folk skriver om sine misslykkede svangerskap her inne. Vi er faktisk nettopp blitt gravide og det alene er nok til å skape bekymringer, da trenger man ikke å lese om ALLE de som mister. Jeg føler med dem det er ikke det, har selv mistet og vet hvor vondt det er. Om jeg ikke tar mye feil så er det det et annet forum de kan skrive sånn på, det er kanske letter og få råd av likesinnede og det er kanskje lettere for de å lese sånn enn vi nygravide. Jeg har virkelig ikke behov for flere bekymringer enn de svangerskapet alene gir.

Sikkert mange som blir sur på meg nå men det får bare stå sin prøve!

Føler dette blir litt hormonbasert men, men... Jeg har strevd i over ett år med å bli gravid og nå når jeg endelig er blitt det vil jeg nyte det. Er her inne for å kunne dele erfaringer og søke råd om det er nødvendig, ikke for å bli redd.

Desemberbaby;-) du får ha masse lykke til med graviditeten og kose deg masse, det skal jeg :)

Skrevet

Må si meg enig med deg, men jeg tenker litt sånn at slik er livets gang, og at ca 50% Av alle svangerskap ender i en abort, og da vil det komme mange sånne innlegg på ei side med så mange brukere.

Håper jeg ser deg igjen inne på 2.trimester, der er det ikke på langt nær så mange innlegg om MA og SA.

Skrevet

Tror det kan være lurt å være realistisk. Hvis man blir engstelig av å være inne på denne siden, bør man kanskje la være. Heller vente til 2. eller 3. trimester, da går det som regel bra med de aller fleste.

Skrevet

Men når det finnes et forum for de som har hatt ufrivillig abort hvorfor kan de da ikke skrive det der?

Vi som er i 1 trimester vil jo bare glede oss over graviditeten vår, ikke bli engstelig for at det kan skje oss.

Jeg personlig gidder ikke lese noen som er i nærheten av å være negativ.

Så jeg synes de kan skrive om sånnt på "Ufrivillig abort" forumet. Der vil de jo finne likesinnede, og de som er usikker på om det holder på å gå galt kan stille sine spørsmålene sine der.

Skrevet

Jeg måtte vel bare kommentere denne kjente jeg..

Jeg har selv prøvd å bli gravid i 2 år, og det føltes helt uvirkelig da jeg endelig fikk det til i januar. Var i perioder engstelig, men stort sett var det som å sveve på rosa skyer. Jeg skrev noen innlegg her inne, og følte jeg ble litt "kjent" med andre gravide her inne. Jeg var på ul i uke 7, og alt var supert. Hjertet banka og jeg roet meg ned litt. Så skrev jeg nytt innlegg to uker senere, og fortalte at i dag skal jeg på ny ul. Denne gangen var jeg ikke særlig nervøs, siden alt var bra forrige gang (legen ville ha meg på ny ul fordi vi hadde prøvd så lenge). Men så plutselig gikk alt galt. Hjertet banka ikke mer, og det var det største slaget jeg har fått i trynet noengang. Mener du da, Bubble, at jeg ikke skal få lov til å fortelle her inne om hvordan ul gikk???

Jeg er enig med deg at det ikke er vits å lese de innleggene der folk er negative, det gadd aldri jeg heller. Men man mener jo ikke å være negativ når man forteller om en spontanabort. Etter å ha fortalt om det, hoppet jeg rett over på annet forum. Men folk ville vel undret seg litt om jeg bare ble borte. Og det er en god støtte i de her inne som man føler man "kjenner" litt.

Syns det skulle være rart om du selv opplevde noe sånt, og ikke nevnte det her inne.

Klem fra meg, som fortsatt er veldig trist, og håper jeg snart kan være inne hos dere gravide damer igjen.

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg Anja!

Selvfølgelig er man engstelig, for man VET at det er mye som kan skje! Det er ingen tvang å leste disse trådene. Folk burde ha forståelse for at noen trenger å skrive om sorgen, engstelsen eller bekymringene sine. Etter det jeg kan se så finnes det ingen forum om engstelsen og bekymringene når man TROR noe er galt....

Jeg ser ikke problemet med at folk skriver negative hendelser her. Hvis noen har problem med det så må de heller la være å lese.

Dette er jo tross alt et forum for ALLE gravide :))

Skrevet

Jeg mener ikke at de som mister skal la være å nevne det her, men at de ikke trenger å utdype det. Det er de innleggene som provoserer meg. Jeg vet hvor trist å slitsomt det er å miste, men jeg vet også hvordan det er å sitte på denne siden å se på alle innleggene om de som mister. Jeg syntes liksom at jeg fikk nok av alle de som kom tilbake til "Bli gravid". Synes det blir så feil at man skal skrive om spotting, blod og sånne ting i dette forumet.

Synes det er veldig trist at du mistet babyen din, men håper du skjønner at det kan være veldig tungt for andre å lese detaljer om en SA eller MA.

Stor trøsteklem fra meg :)

Skrevet

JA for ALLE GRAVIDE men for å være litt brutal, de er ikke gravid lengere, og da synes jeg de kan bruke forumet for det, for det finnes. Som jeg sa i mitt forige innlegg, det er ikke det at det blir skrevet, det er detaljene rundt SA'en eller MA'en som ikke trenger nevnes. Er vel kanskje lettere for de å utveksle erfaringer med andre som har opplevd det samme. Og det er da kan de som lurer på om det er noe galt med dem og babyen stille sine spørsål der.

Som sakt har jeg stått på begge sidene!!!!!

Skrevet

Jeg hører ikke til på 1 trim lengre, men titter innom her nettopp fordi jeg føler jeg "kjenner" folk her inne og vil se hvordan det går. Jeg orker ikke å skrive en hel novelle om hvor teit jeg synes dette er, annet enn at de som har problemer med innlegg, enten de er hyggelige, triste, morsomme, dramatiske osv osv osv ja hva enn det måtte være, det er DE som må holde seg unna. Det er INGEN som tvinger NOEN til å gå inn her, på noen måter. Det står INGEN mal om hva man kan skrive og ikke kan skrive.

Dersom man ikke får skrive om triste ting, kan man heller ikke få skrive om gledelige ting. Dette blir seriøst for dumt, jeg føler at man kanskje skal være litt forsiktig med ting man sier...karma har mange måter å jobbe på !

Lykke til !

Skrevet

Helt alvorlig... Har alle dere som har mistet veldig store behov for å fortelle alle om hva som skjedde da de gikk galt.

Trodde det var meningen at man skulle dele gledene og bekymringene med å være nygravid her inne, ikke sitte å lese om ALT som kan gå galt og ikke minst hvordan det gjør det.

Vi er FAKTISK nettopp blitt gravid vi som er her inne, og trenger ikke mer bekymringer enn det. Er det vanskelig å skjønne?

Seriøst dumt er det du skriver i den siste setningen din... Vil virkelig ikke vite hva du tenker om meg og mitt lille mirakel... Karma...

Du kan jo da lese alle innleggene mine på denne tråden.

Skrevet

Alle "dere" som har mistet ? Jeg har ikke mistet, jeg er en person som støtter de som mister...og ja jeg vil tro man har behov for å fortelle det ja.

Hvorvidt man leser om alt som kan gå galt er jo opp til en selv ? Ingen som tvinger deg inn her heller er det ?

"Vi er FAKTISK nettopp blitt gravid vi som er her inne, og trenger ikke mer bekymringer enn det."

eeeh jeg er også nettopp blitt gravid ? Og ja da må du holde deg unna sidene ? Enkelt og greit ? Du kan jo ikke sitte her og mene at fordi et tema "plager" deg, så skal alle andre legge seg flat og føye seg etter deg ?? Mener du seriøst det ?

Alt jeg sier er at alle som har styrt og laget store slag om å bekjemte de som har mistet her inne for å få de ut fra forumet, har tapt. Det er ingen sak dere noen gang vinner. Så bare gi opp. Dette er ikke et diktert forum, man skriver hva man vil, enten det er fint eller ikke. Finnes en hel haug med teite innlegg her inne, som jeg ikke orker å lese heller, men jeg hopper da galant over de ?!

Dersom man lar seg forstyrre av andres skjebner, bør man kanskje ikke oppsøke steder hvor man VET det skjer ?

Jeg ønsker så KLART ikke noe galt for deg og din lille, for du hadde faktisk ikke kunne støttet deg her inne. Derfor håper jeg alt får smertefritt for deg, fordi det kan hende det hadde vært ganske kaldt og ensomt å stå der alene dersom noe skjedde...kun det jeg mener !

Jeg har ingen verdens ting i mot deg, men jeg er ikke den av oss som støter bort et minioritetsgruppe her, slik at man hverdag blir mer lyserosa, tenk litt på det du også ! Folk skriver som regel i overskriften når noe har gått galt, eller ikke er positivt. Hopp GALANT over om det plager deg, så vil det bli mye bedre for deg også. Maaaaaaaange andre klarer det, da klarer nok du det også. Og husk, dette er en diskusjon, ikke en krangel. I tillegg kjenner jeg deg overhodet ikke, jeg bare ytrer meningen min mot de som faktisk ikke skal la dette være en plass for alle.

Skrevet

PS: Jeg er på 2 trim nå...så jeg er veldig gravid !

Skrevet

Når det er sagt så kommer jeg ikke til å diskutere denne tråden noe mer, da jeg nå har sagt hva jeg mener og ikke ser noe poeng i å diskutere det endeløst.

Har sett mange som deg som klager over de som mister i løpet av min første graviditet, og jeg har sett mange som har klaget på de som mister i denne graviditeten. Så hele poenget mitt er egentlig bare å nok en gang si at dere ikke kommer noen vei alikevel. Ikke noe ok at dere lar dere påvirke så av dette, derfor jeg håper dere bare gjør som meg om dere ser noe dere ikke tåler eller liker: hopp galant over ! Man blir god på det etterhvert !

Dere må så klart få lov til å ytre meningen deres, DET er i allefall lov her inne :) Lykke til alle sammen !

Skrevet

Å miste eller å vere redd for å miste er en del av det å vere gravid for mange! På samme måte som folk vil dele gleder, må det og vere rom for å be om råd og støtte rundt bekymringane sine! Dersom folk bare tåler dei positive sidene ved å vere gravid, får dei finne på noko anna!

Ja, vi trenger kanskje ikkje alle detaljane inne på denne sida, men hallo...! Eg syns faktisk det hadde vore lite interessant å vere her inne om eg bare skulle lest om kor "fantastisk" det er å vere gravid. Det er det slettes ikkje for alle! Det hadde rett og slett bare blitt for dumt!

Styr unna desse trådane dersom du ikkje vil lese om dette! Det gjer eg når eg ikkje er i humør til det!

Det må då virkelig vere rom til alle på ei slik side....

Skrevet

Jeg prøver ikke støte noen ut, blir bare veldig provosert av noen!

Jeg har ikke noe i mot at de som er her inne sier at de har mistet, jeg trenger bare ikke detaljene. Jeg kan godt støtte og komme med trøstene or til de som mister de små, men jeg orker ikke lese di innleggene med detaljerete besrivelser av henningsforløpet. Vil de skrive om de så finnes det forum for det her inne på BIM også.

Som jeg har sakt før, jeg har selv mistet og vet hvor forferdelig vondt det er, men om jeg hadde vært på dette forumet hadde jeg ville spart de ny gravide for detaljene rundt det. Jeg blir selv trist når jeg ser alle som opplever MA og SA... Det er det verste jeg har opplevd noen gang.

Har du virkelig behov for å lese om hvordan aborten utartet seg i detaljer?

Jeg leset ikke de innleggene som kan tyde på at det er noe sånn, men det er jo ikke alle man kan se det ut i fra overskriften på heller.

Masse lykke til med den lille :) EnJente_m_EnJente + en i magen

Skrevet

Det er detaljene jeg ikke orker. Jeg har opplevd både gledene og sorgene ved å være gravid.

Detaljene synes jeg hører til i ufrivillig abort om de som opplever det vil skrive om det.

Synes man kan ta litt hensyn når man er på et forum.

Jeg styrer unna de jeg ser er sånn.

Skrevet

Må det virkelig være en krangel om dette hver måned her inne? Eller, kanskje det må det siden det kommer nye til hele tiden.... Akkurat denne situasjonen og diskusjonen var oppe her for ca 1-2 måneder siden....Og den diskusjonen ble faktisk rimelig stygg etterhvert. De fleste partene endte vel opp med å bli enige om at hvis man skulle skrive om MA/SA på 1.tri, så skulle man vinkle overskriften slik at det ikke var noen tvil. Dermed kunne sarte gravide galant hoppe over de postene. Og de mest brutale beskrivelsene ble forbeholdt andre mistet-forumer...

Tro meg, ingen poster på 1 tri har vært i nærheten av like brutale som de var her den gang.... Overskrifter som lød noe sånt som: *Å nei, babyen min har falt i do* var det flere av...

Nå syns jeg samtlige av postene har vært snille...At man har behov for å fortelle om at man har mistet her inne er helt naturlig. Spesielt når man har hengt her inne i måneder og fått god kontakt. Det skal ikke være slik at folk er velkomne så lenge de kan svare på "Kombi eller duo" eller gi deg sjokoladekakeoppskrifter, men om de trenger backup av kjente navn når de får dårlig nytt,- ja da skal de ikke få den.... Fordi noen sarte sjeler ikke orker å lese om det....Jøje meg, det syns jeg blir vel egosistisk...

Jeg har mistet 3 ganger selv...Men har jeg spørsmål om dette,så retter jeg dem inne på habituell abort eller mistet,gravid på ny. Og tro meg,detaljer fra de forumene har ofte ingenting på 1.tri å gjøre. Det er ikke slik at vi ikke bruker de forumene. Men nå er jeg gravid på ny, har kommet lenger enn jeg har gjort siden jeg gikk med datteren min...Og er aldri på ufrivillig abort lenger,- fordi jeg nettop er gravid igjen.

Når folk da spør om råd på 1.tri...."Hjelp,jeg blør" ,eller "hvordan oppdaget dere en bo/ma" så er det klart jeg svarer så godt jeg kan? Og det er ressurs til alle gravide,å spørre oss andre med mer erfaringer på godt og vondt. Det er slik forumer skal brukes imo... Disse trådene er som regel veldig lette å se hva handler om. Og da hopper du over dem om du ikke vil lese dem. De har blitt mye færre enn de var før,slike tråder, og der må være takhøyde for dem. Ikke bare,som jente_med_jente sier, høyde for rosa fluffy gravide-skyer....

Jeg er glad for at diskusjonen denne gangen er mye mer nedpå og sivilisert enn den var sist gang,- men likevel,- slike ord som "ja, forumet er for alle gravide,men de er ikke gravid lenger så bort med seg"...(vet den ikke var ordrett) de såret meg, selv om jeg ikke har laget en eneste sa-tråd... Folk må da få si hadet og hvorfor. De færreste som mister henger igjen her inne i ukesvis. Men noen dager for å få føle på det å ikke kunne være blandt oss lenger kan da umulig være for mye forlangt?

Daaa skal jeg slutte å mase,vet det ble altfor langt dette. Kan vi ikke igjen bare bli enig om at folk kan få lov å fortelle hva som gikk gale og ta farvel med folk her inne de har blitt kjent med.... Men gjerne spare de mest brutale detaljene til andre forumer? Og bare skrive i overskriften hva det gjelder. Disse to forespørslene blir jo stort sett fulgt likevel.

De fleste postene her inne nå som omhandler sa/ma er tross alt spørsmål fra usikre gravide som blør eller opplever noe de reagerer på. Og de får svar. Noen av dem spør på andre forumer i tillegg/ istedet, greit nok,men vi kan ikke slutte å backe hverandre opp her.

Lykke til alle her inne på tråden og første tri ;) Bra at vi kan diskutere uten å bli usaklige :)

Skrevet

Enig og fint Ugelmamma!

De som ikke vil lese andres bekymringer kan bare klikke ut, og lese noe annet.

Og de som trenger råd og trøst ang. blødning osv. - kan jo fortsatt være gravid !

Dette gjelder meg selv nå... Har hatt bløding i tre dager nå, akkurat som mens. Er i uke 7+3, og skal til sykehuset i morgen. Så da er det bare å håpe !

Skrevet

Det ble i et innlegg spurt om det var noen som kunne komme med POSITIVE tilbakemeldinger som oppmuntring på at personen hadde litt brunlig utflod.......og da ønsket SELVFØLGELIG ikke denne personen som svar at " ikke for å skremme men det var sånn min SA begynte...." (vet ikke om dette var helt ordrett men i samme mening) Blir så utrolig irritert....ikke gidd å svar noe som har med dette og gjøre til gravide som TRENGER oppmuntring....

Skrevet

Nei selvsagt,og det er veldig beklagelig. Ærlighet for enhver pris er ikke alltid det beste. Altså på den måten at man gjerne heller skal la være med å si noe enn å understreke det ved enhver anledning....

Men noen mener vel at man bør være forberedt på det værste,-ergo kom det svaret kanskje? Tror ikke jeg fikk med meg posten det er snakk om,men det er synd at hun føler at hun heller vil være uten BiM... Det er jo som oftest utrolig mye støtte å hente her inne...

Misforstå meg rett, ærlighet er selvsagt alltid det beste, men avogtil er stillhet bittelitt bedre ;)

Skrevet

Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet her, men samtidig gjør jeg meg noen tanker... Jeg husker en gang at jeg svarte på et sånt innlegg. Husker vedkommende forklarte om menslignende blod og spurte om hun kom til å miste. Jeg tenker da at hun gjerne vil vite om andres erfaringer og få støtte, det var jo det hun ba om. Er det da riktig å bare si at dete går helt sikkert bra, ingenting å bekymre seg for, mange blør osv? Da må jeg si at jeg er uenig. Ærlighet lar seg fint kombinere med oppmuntring hvis man er litt nyansert og støttende i svaret sitt. Jeg svarte i denne situsasjonen at det var sånn min sa startet, men skrev også at det også ikke trenger å være det. Og selvfølgelig skrev jeg at jeg håpet det skulle gå bra osv osv... Men jeg ønsker at man er ærlige her inne, selvfølgelig med hjertet og medfølelsen i behold. Jeg er selv en person som hadde blitt litt skufa om alle skulle bare dikke og dille, og så oppdaget jeg likevel bare var tom og falsk oppmuntring. Nei, vi er jo mennesker i en sårbar og usikker situasjon, men jeg tror likevel vi kan tåle å få reale og nyanserte svar når man først har laget et innlegg og spurt.

Skrevet

Så glad jeg er for at diskusjonen går så fint som dette :) Til deg bubble, lykke til med deg også, mener det virkelig !!!

Skrevet

Kjære vene, det er da vel bare å la være å lese innlegg man føler seg skremt eller truet av?

Jeg har mistet to ganger før, og har ingen problemer med å lese andres innlegg om sa/ma. Om jeg kan bidra med noe når de går og venter på å få svar på hva som skjer, så er vel det bare positivt? De som ikke ønsker å delta i slike tråder har full mulighet til å la være.

Dere som synes alt som kan gå galt ikke skal nevnes - tror dere ikke det hadde vært godt med støtte og oppbacking selv, om dere våknet i morgen tidlig med blodspor i trusa og ikke ante hva som foregikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...