...♥... Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Ikveld bestemte babycallen vår at den ikke ville fungere lengre..Batteriene "smeltet", og hele greia er tydeligvis ødelagt! så nå blir vi nødt til å kjøpe ny.. Har hatt TopCom(?) fra Clas Ohlson fra før, men lurer på å kjøpe denne nå: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21099056 Noen som har erfaring med den...?? Takker for alle svar:)
AmExx Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Kjøpe ny? Hørest ut som en garantisak dette da?!! Nå skal ikke jeg dømmme Clas nor og ned, men noe av det jeg synes er viktig med en babycall er at den ståler minst mulig. Så jeg ville kjøpt en av de kjente merkene som har kommet godt ut i tester! Og med en sånn erfaring ville jeg i allefall ikke kjøpt der en gang til! Jeg tenker bare på at jeg bruker babyenheten i vogna når mini ligger ute, hva om den hadde smeltet der, og disse posene er ikke sene om å ta fyr de heller... grøsser litt jeg....
...♥... Skrevet 4. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2009 Det hørtes kanskje litt verre ut enn det faktisk var dette... De smeltet ikke pga varme virket det som,men det kom sånn hvit greie ut av batteriene som det gjør hvis batteriene har stått i veldig lenge uten å bli brukt... Dårlig til å forklare men... Tror dessuten det er dels vår egen feil, pga at vi har brukt ikke-oppladbare batteri i babycallen, samtidig som vi har plugget den i veggen (dette er vel og merke foreldre-enheten ikke babyenheten som står ved siden av barnet..) Har ikke hørt andre som har hatt problemer med den, så jeg tror nok problemet oppsto akkurat pga det jeg nevnte over, og det er jo fullt og helt vår egen feil...:/ Men tror du det er mulig å få igjen på garantien da...?
Mama B Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Jeg ville også definitivt gått for en strålefri babycall.Som f.eks Supernova. Mange andre babycallere sender ut pulserende stråling som er skadelig for babyen. Bla.a kan det føre til hjernesvulst. Tror det heter DECT, og skal stå på pakken el. i bruksanvisningen. Jeg ville i allefall ikke tatt en slik risiko. Skulle gjerne linket til noen sider med info, men er så forb.. trøtt her ;-) Gå på tettinntil.no og søk på babycall, så kommer det opp mye info ;-)
Frøken Linn Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Synes det hørtes ut som en garanti sak, skal ikke skje sånn selv om du bruker vanlige batterier i den! Dumt spørsmål, men har du prøvd med andre batterier i den..? Jeg ville kjøpt DORO BM 35 + 1, den er vi kjempe fornøyd med! og koster ikke så mye.. http://www.foreldreguiden.no/utstyr/babycall/doro_bm35%2b1/
...♥... Skrevet 5. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2009 Vi har byttet batteri flere ganger etter at vi kjøpte den, og det haar aldri vært noe problem..Så skjønner liksom ikke hva som er galt..:/ Jeg tør iallefall ikke å prøve den nå når jeg har sett hvordan batteriene har blitt seende ut etterpå! Den er fjernet fra babyrommet for å si det sånn!! skumle greier altså..:/ Men dersom det er en garantisak burde jeg vel kanskje hatt kvitteringen...? Og den har jeg SELVFØLGELIG kastet (finner den iallefall ikke), så det spørs om det blir vanskelig å få igjen penger (for ny babycall er liksom ikke aktuelt...iallefall ikke av den samme typen!!)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå