Gå til innhold

Celleforandringer og konisering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt en konisering etter påviste celleforandringer her?

Hvor lenge måtte dere vente med å prøve?

Fått høre at man bør vente i ca 6 mnd, men lest om jenter som har blitt gravide ganske fort etterpå uten at det har gjort noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har blitt konisert og fikk beskjed om å vente ca 4 mnd, tror jeg. Jeg er ihvertfall veldig engstelig for ikke å følge legens råd, og siden jeg ble gravid omtrent 4 mnd etter koniseringen, så mener jeg bestemt d var 4 mnd. Ble konisert i april og ble gravid på 1. forsøk i august. Det gikk helt fint. Vannet gikk imidlertid 6 uker før termin, så vesla ble født for tidlig, men neppe pga koniseringen. Det du imidlertid kan innstille deg på er at vaginal fødsel KANSKJE kan bli vanskeligere enn normalt. Jeg hadde en vaginal fødsel fra før, som gikk greit. Sen åpning, men det gikk normalt. Denne gangen trodde legene at vaginal fødsel ville bli null problem å få satt i gang siden vannet hadde gått og jeg var 2.gangsfødende. De prøvde i 5 dager med modningsgele på livmorhalsen (3 dager på rad) og så drypp (2 dager)- men måtte til slutt gi opp. Lmh ville bare ikke åpne seg, bom stopp på 4 cm så det ble KS. (de sa det var ganske uvanlig for en 2.gangs)

Hvis man leser om konisering står det at fødsel ofte går LETTERE fordi lmh kan åpne seg fortere pga konisering, men jeg ble nå fortalt at det gjaldt bare før- da de skar med kniv og tok bort mye av lmh. Min jordmor sa at de nå ser det motsatte etter de nye metodene (slynge eller laser) - at lmh har vanskeligere for å åpne seg fordi den ofte er hardt snurpet sammen av arrvev. Men det er uansett ikke noe problem, går det ikke så blir d KS. Men bare så du vet det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...