froeken Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 HAr hørt at man kan spise spekeskinke dersom man fryser den et døgn først. Gjelder dette også for roastbiff? Det er bare to ting jeg har lyst på; spekeskinke og roastbiff... typisk...
mor-igjen med 3 flotte barn Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Hva som er så "farlig" med å spise det da??
Lykkelig g~g~j Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 hentet fra nettet: Problemet med spekemat er at det er rått kjøtt som kan inneholde toxoparasitten. Fenalår er verre enn spekeskinke, for toxo spres hovedsakelig av katter, og sauer går mer utendørs enn okser/kyr. I teorien tåler ikke toxoparasitten kulde, men man må fryse den ned til minus 18 grader i to-tre døgn for å være sikker. roastbiff er heller ikke ferdig varmebehandlet kjøtt og kan dermed også inneholde toxo parasitten! for å være sikker.. ikke spis d )
Gjest Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Moderate mengder og frys det gjerne en runde først;) Jordmora mi er ikke så hysterisk på dette i hvertfall - og ikke jeg selv heller..
camillaj81 Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Min jordmor sa til meg at dette er nei mat. Så da velg-er jeg å forholde meg til det. Det er jo ikke noe vits å prøve seg frem om det skulle gå galt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå