Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Er litt dumt å spørre 'skal jeg ringe legevakta' her inne, men nå spørr jeg også. Min sønn på 8 mnd har astma (ikke påvist, men har anlegg for å utvikle) og atopisk eksem. Han har hele tiden vært ganske tett i brystet, og hostet en del. Men de par siste dagene har han vært kjempe tett:( Det 'piper' i brystet, og når han hoster høres han ut som en gammel mann med kols. Igår natt hostet han helt til han kastet opp, kastet opp 3-4 ganger før han sovnet igjenn. Hostet til han kastet opp imårrest også. Stakkar. Nå under kveldsmaten, da han fikk grøt, kastet han opp abselutt ALT. Han har astma medisin, så han får den. Han er i fin form ellers, ingen feber og er like blid som før:) men har vært litt ekstra trøtt idag.. Er så vondt å høre på han når han hoster slik:( Og 'pipingen' i brystet.. Noe jeg kan gjøre?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Ta en telefon til legevakten og rådfør deg.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Ta en telefon og hør hva de sier... Datteren min hadde det ofte sånn da hun var mindre..Dro til legevakten så mange ganger.Hver gang sendte de meg hjem og fikk meg til å føle meg helt dum,for det var jo "bare" luftveisinfeksjon.Men det er klart man blir bekymret!!Bedre og sjekke en gang for mye;enn en gang for lite!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #4 Skrevet 4. april 2009 Det jeg også tenker, 'de bare sender oss hjem igjenn'. For det er sikkert ikke my de kan gjøre uansett. Men skal ringe de og høre jeg
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Ville uten tvil ringt, for ikke noe gøy om det skulle utvikle seg til astma anfall. Hvilken medisin har du? Flutide og ventoline? Ville gitt noen ekstra puff med ventoline om ikke legevakta ser på han, for den letter jo på pusten. Har selv atopisk barn med astma.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #6 Skrevet 4. april 2009 Kan være han må ha antibiotika, ungen min holdt på sånn lenge...og fikk etter 1 mnd antibiotika, og ble da helt fin.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #7 Skrevet 4. april 2009 Ringe de, var som jeg trodd. "ingen vits til å ringe". (missforstå meg rett). Men ingenting de kunne gjøre, når det 'bare' var slik. Han har Atrovent og Flutide, gav dobbelt av Atrovent før han la seg. Håpe han blir bedre! Han har vært plaget lenge. Er ikke så lenge siden vi flyttet, pga teppegulv i den andre leilighetn. Merket faktisk forskjel fort. Men nå har han en dårlig periode igjenn:( Kan ikke være støv her heller, da jeg ikke gjør noe annet enn å vaske, tørke støv og støvsuger for å holde det rent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå