Gå til innhold

svar om barnehageplass - Gamle Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fått svar fra bydel Gamle Oslo om tildeling av barnehageplass, og når fikk dere det i posten? Ser at flere har fått svar, men vanskelig å vote hvor de bor:

Veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mente selvfølgelig: vanskelig å vite hvor de bor!

gikk litt fort..

Skrevet

Vi fikk brev på onsdag, hadde priotitet 3,

Pratet med ansvarlig i bhg på fredag og hun sa at ikke alle hadde fått tilbud enda.., så det er enda håp..

Skrevet

Hei. Har du ikke fått svar enda, så har du ikke fått plass i denne omgang. Denne runden var d vel stort sett bare de me prioritert plass som fikk, så har du ingen prioritering, er du nok ikke vurdert enda. Nå som man får søskenprioritering, tar faktisk de nesten alle de beste plassene, så må vi som ikke har søsken i barnehage eller friske barn, ta til takke med d nest beste.

neste utsending er rundt 5 mai, så vi får håpe på bedre hell da. :-)

men som hun sa da jeg ringte kommunen på fredag: alle får tilbud om plass!! vet ikke om d er noe trøst, man kan jo ende opp hvor som helst i byen da.

Skrevet

Men gjelder det for hele byen? Jeg har lest på sidene til kommunen at Grünerløkka bydel sender ut brev fra 10. mars...?

Skrevet

Mente april!

Skrevet

Hele byen har jo felles inntak nå, så skulle tro d gjaldt hele byen...

Skrevet

Tusen takk for svar!

Er helt ny på dette med barnehage. Har bodd i utlandet de siste årene og flytter nå hjemover. Det er første gang vi søker på barnehage i Norge så regner med at vi ikke har noen prioritet. Lille er tre år og hvis jeg har forstått det rett så havner h*n bakerst i køen i gruppen 3-5 år? Dette er mye mer komplisert enn jeg først trodde det var altså..

Men hva hvis en får barnehage så langt unna at det ikke er mulighet for å ta den? Kan det skje? Stresser kanskje litt mye over dette, men virker som det er mange som er misfornøyde med plassen de har fått.

Skrevet

ja, d kan nok dessverre skje at du får langt unna, så lenge kommunen har tilbydt deg plass, så har de gjort sitt, og da er d ikke dem sitt problem hvis du ikke vil ha den. Er nok pga at alle har lovfestet rett til plass at d har blitt felles opptak i hele byen, for da blir d jo lettere for de forskjellige bydelene, de behøver ikke stresse med dekningen i en bydel hvis d likevel er masse plass i en annen.

skjønner at du stresser med d, for er rimelig irritert over de nye reglene selv. Jeg må si at jeg ønsker ikke å plassere mitt barn hvor som helst, men når alt kommer til alt har jeg nok ikke noe valg, skulle vært i jobb i januar, men endte med at jeg sluttet i jobben pga ingen barnehage. Vi får bare krysse fingrene for at alt ordner seg til d positive. lykke til iallefall. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...