IVFlykke?? Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Skal igang med fryseforsøk etter 2. ivf. Kjenner jeg er sliten av alle nedturene.... følelseskarusellen igjen... det blir vanskeligere å komme opp av kjelleren synes nå jeg.. men biter tenna sammen.. Noen som er over 35 som har lykkes i denne SLITSOMME prosessen?? Spesielle triks.. som sykemelding i rugetid, metformin eller annet???Og som har tid til å sende noen oppmuntrende ord min vei:-9
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 To til første mann... Seks så langt i jakten på andremann... Håper på en belønning til slutt eller blir det stor nedtur...
♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Jeg er nå i mitt 2. forsøk og det ser ut til at jeg er gravid!!!! Det er mitt 1. forsøk av en pakke på 3 hos klinikk Hausken i Haugesund, og det ser ut til at de "knakk koden" på første forsøk for min del!!! Jeg gikk på Puregon + Menopur (som skal være bra for gamle egg). Det gjør at en ikke får så veldig mange egg, men heller færre av god kvalitet. Jeg bruker Klexane og Cyclogest i rugetiden, men ikke Metformin. Jeg fikk ut 6 egg og 4 ble befruktet. På dag 3 var det to egg som var delt i 8 og 12 og av A kvalitet. Vi fikk satt inn begge, så vi går spennende tider i møte ;-). Jeg jobber fullt og vel så det i rugetiden, og testdag er egentlig først på onsdag. Jeg tok en test forrige tirsdag for å se at EL-sprøyten var ute av kroppen og testen var blendahvit. I går morges tok jeg en CB test og krysset var sterkt og klart! Har tatt to tester til med samme resultat og i dag løp jeg til nærmeste legekontor for å ta blodprøve. Jeg håper jeg får svar å den før påsken setter inn for alvor! Så ja, det kan se ut som vi har lykkes i denne nervepirrende og slitsomme prosessen! Jeg håper dette fikk deg i stå-på- modus - LYKKE TIL!
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Hvor mange dager venter Hausken før de setter tilbake egg?
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Nurket1: Tror Hausken kan vente i inntil 5 dager (hvis eggene er gode nok). Til HI: Vi hadde 1 avbrutt IVF og 4 mislykka ICSI før jeg ble gravid på 5. ICSI. Mistat da jeg var 5+5, og da gav vi opp. Nå er jeg mor til en liten gutt fra Sri Lanka som vi fikk da han var 4 mnd. og jeg storkoser meg i mammaperm :-)
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Det er dessverre en slitsom prosess... ...allikevel er vi mange som lykkes bare vi holder ut ) Etter 3 mislykkede forsøk her hjemme og beskjed om allerede etter 2. IVF om at det ikke var håp for oss dro vi til Danmark. Ble gravid på 1. forsøk, men opplevde en MA i uke 8. Ved neste uttak var det ingen egg som ble befruktet. Vi bestemte oss derfor for å prøve ICSI og det med stort hell ) ) ) I en alder av 37 år ble jeg førstegangsmamma til en prins som nærmer seg 5 mnd ) Jeg var aldri sykemeldt under forsøkene. Prøvde heller ikke alternative ting. Min løsning var å prøve å være så positiv som mulig, selv om det var vanskelig til tider og jeg hadde mine turer i kjelleren. Tenk positive tanker og det positive gror! Å bli mamma er helt ubeskrivelig ) Masse lykke til med prosessen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå