Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Går meg helt vill i jungelen av hoteller, gater og butikker! Min søster og jeg har aldri vært i London før og skal dit i slutten av mnd. Stikkord: -shopping -Madame T.museum og -musikaler! Hvor bør vi bo? Ligger Madam T i sentrum? Og hvor er det greiest å bo hvis man helst vil unngå å ta taxi/undergrunnen osv for å komme til Oxford street? Håper virkelig dere har noen gode tips til meg! =)
noggie Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Sånn bortsett fra at London er et høl? Det er et Radisonhotell i sentrum.Kanskje du kan få weekend break på SAS hjemmeside? Gjelder hele uka, Edwardian ved Heathrow er bra ihvertfall. Ellers prøv Travellodge.co.uk (?)hvis du vil bo billig, men greit. Madam T. koster £25(!!!) hver for å komme inn. Ingenting er gratis lenger i London, og butikkene er ganske dyre nå, beklager: ( Vil du hovedsak shoppe, prøv heller Newcastle (Metro center). Billigere å bo ihvertfall. Flyr du til Stansted er Lakeside shopping center i Thurrock bedre sier sambo ( britisk, aldri vært der selv). Undergrunnen er ikke så vanskelig å bruke, de fleste taxier tar ikke kort. Vil du til Oxford street uten bruk av transport må du nesten bo i sentrum (les: dyrt). Lykke til og god tur = )
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 4. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2009 oj, voldsomt så positiv a gitt Flybilletter er allerede bestilt, og penger er spart i flere måneder så om det er litt dyrt å bo i sentrum, og komme inn på Madame T. har ingenting å si for oss akkurat denne gangen. Men men, takk for tips iallefall! Flere? =)
stripete ullsokk Skrevet 4. april 2009 #4 Skrevet 4. april 2009 Me skal bu på Melia white house. Dette blei anbefalt i hjemmet, og har kommet greit ut på tripp advisor så eg satse på at det er bra:) Holder på å sjekke endel butikker, men har ikkje kommet så langt i det søket. Såg en link om det på nybaktmamma.com under reiser, men det var endel mamma/barnetøy.... Å pundet er rekord lavt, så dette må jo bare bli bra! Musicaler er kult uansett:)
Gulosten™ Skrevet 4. april 2009 #6 Skrevet 4. april 2009 Det er ikke langt til Oxford St. nesten uansett hvor dere bor ( i Sentrum). Men vil anbefale området rundt Bayswater og Hyde Park. Masse søte hoteller der Noen stopp med banen til Picadilly, som er verdt et besøk - Planet Hollywood restaurant og greier! Av musikaler syns jeg absolutt Wicked bør være et alternativ. Det skal jeg se hvis jeg skal til London igjen... Camden Market er vel et ettertraktet shoppingområde, så vidt jeg har hørt Hilsen meg som elsker London, har vært der 2 ganger og SKAL tilbake!!
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 4. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2009 Tuuuusen takk for svar Dulosten. Da har jeg litt mer å gå etter. =)
Nelly79 Skrevet 4. april 2009 #8 Skrevet 4. april 2009 st giles anbefales fra meg, ligger 50 meter fra oxford street, (ta undergrunnen til tottenham court road) her har jeg bodd 5 ganger, vi betalte 3200 for 2 personer i 3 netter da vi var der før jul. Grei standard og det beste er at det ligger så sentralt :-) Bare å glede seg for deg nå, London er fantastisk!! Husk å legge et besøk til carnaby street, en sjarmerende handlegate paralellt med regent street. Det nye kjøpesenteret westfield er også verdt et besøk med sine 350 butikker :-)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 4. april 2009 #9 Skrevet 4. april 2009 Hvis dere liker treningsklær, vil jeg anbefale en 5 etg sportsbutikk som ligger like ved der du går av undergrunnsbanen i oxford street. Masse bra og billig treningstøy og sko! Hamleys er også verdt et besøk. 7 etg lekebutikk ) Er du glad i kaffe/cappuccino/latte osv må man jo besøke Starbucks. Finnes på hvert hjørne i hele London.
Nelly79 Skrevet 4. april 2009 #10 Skrevet 4. april 2009 Renate: du mener whiteLilly, som ligger på picadilly circus tenker jeg. Her kan man kjøpe billige ekte fotball trøyer og få printa på navn :-) Disney store som ligger øverst i oxford street er også et must :-)
Gjest Skrevet 4. april 2009 #11 Skrevet 4. april 2009 Uansett hva du finner på å gjøre, velg RADISSON SAS Hotel. Herlig mat alle døgnets tider, og helt nydelige rom. Hilsen en som har vært innom alt av hoteller i London og som har en klar favoritt.
*dum&deiLig*™ Skrevet 4. april 2009 #12 Skrevet 4. april 2009 Har du vært innom alt av hoteller i London? Da har du jammen meg vært der mange ganger;o)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 5. april 2009 #13 Skrevet 5. april 2009 Jeg var på Musical der, og må bare nesten anbefale: http://wewillrockyou.queenonline.com/ Spilles på Dominion Theatre. Hører på cd`en fortsatt jeg, 4år etter jeg var der Og unngå disse småhotellene. Velg noen som er store i det minste. Vi var på et helvetes hotell. Doen virket ikke, mat fikk vi ikke om morgenen, dørlåsene var ødelagte ++ Men, siden vi var på skoletur så var vi heldigvis ikke så mye på hotellet. ;o)
piano♫ Skrevet 5. april 2009 #14 Skrevet 5. april 2009 Kan virkelig anbefale Thistle Marble Arch hotel - ligger rett ved Oxford Street (vi var der for ei uke siden). --- og velg Grease!! En skikkelig vitaminpille, energiinnsprøytning, fantastiske skuespiller-, sang- og sanseprestasjoner, samt band, koreografi og kulisser. Full pakke! (så også Les Miserables. Flott forestilling det også)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå