tiah Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 hmmm... jeg la inn et innlegg på 2-3 år også men der er det litt stille.... Saken er at frøkna fikk temp på 39,8 i kveld, noe hun aldri har hatt før... så jeg ble litt usikker på dette med å sjekking om natten. Vi deler hotellrom så det er ikke vanskelig å følge med på henne. Hun fikk seg en paracet til kvelden og jeg har vel et håp om at det skal bedre seg.... Men pleier dere å ta tempen på dem også? eller bare kjenne om det stiger/synker? Er litt usikker siden vi har vært rimelig bortskjemt til nå i og med at hun nesten aldri er syk og tempen aldri har vært over 39....
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 hvis jenta mi er syk og har fått paracet til kvelden tar jeg tempen hvis hun våknet i løpet av natten for å få ny pille/ effekten av den andre har gått ut. Sover hun gjennom natten ser jeg ingen grunn til å vekke henne for å ta tempen.
Gjest Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Kjenner bare på de, og har aldri vekket de for å ta tempen. Hvis de hadde vært svært varm hadde jeg kanskje gjort det (spesielt med minsten siden han har hatt feberkrampe..) Temperatur over 39 må du nok regne med endel av :-)
Gjest Skrevet 4. april 2009 #4 Skrevet 4. april 2009 Jeg pleier ikke styre med å ta tempen, men setter klokka på annenhver time for å sjekke om de har høy feber.
Sånn kan det gå Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Om de, eller jeg våkner så kjenner jeg med hånden om de er varme, men måler kun om de er veldig varme.
tiah Skrevet 4. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2009 Haha, ja dette har vi ventet på!!! Hun er jo 2 1/2 år Frøkna her er "snill" og blir aldri syk på jobbdager, kun på fridager, helger og ferier! Etter 1 1/2 år i barnehage har vi enda tilgode å bruke sykedager.... Men det har vel noe med min reduserte stilling å gjøre... Vi har og kommet frem til at vi ikke skal vekke henne, men jeg kjenner nok litt på henne og gløtter bortom tenker jeg Takk for svar, det er litt uvant med sykt barn!
Gjest Skrevet 4. april 2009 #7 Skrevet 4. april 2009 Ja, her taes tempen. Som regel så sover han igjenom det. Han er vant til å bli skiftet bleie på om natta. Jeg sjekker fordi han ofte ligger på 40.3-40.5 i temp og jeg stoler ikke på bare min egen hånd. Der har jeg brent meg mange ganger....
ApriIbaby Skrevet 4. april 2009 #8 Skrevet 4. april 2009 Sjekker bare huden. ved veldig varm sjekker jeg tempen også. Sparer ikke på paracet om natten. barnet bør vekkes 2 ganger i løept av natten for å se at det gir normal kontakt ved så høy feber - forhåndsregel i fht hjernehinnebetennelse
tiah Skrevet 4. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2009 Også når hun nå har en tilsynelatende fin temp igjen etter paracet? Sparer heller ikke på paraceten, vi har aldri trengt å gi det over flere dager...
ApriIbaby Skrevet 4. april 2009 #10 Skrevet 4. april 2009 Hei igjen. nei, jeg vekker han ikke når han virekr til å ha fin temp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå