OneOfTheBoys Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Jeg er aleneforsørger, far er ikke inne i bildet. Jeg ønsker meg avlastningshjem, men får ikke dette gjennom kommunen fordi verken jeg, eller barnet har "spesielle behov", og fordi jeg anses som en ressurssterk person. Nå vet jeg om noen som ønsker å bli avlastningshjem, og spørsmålet mitt er da om noen vet omtrent hvor mye de ville fått betalt av kommunen for dette. Jeg vet at det avhenger av en del, men hvis noen vet omtrent hva som er rimelig. Jeg er helt blank! Hvis jeg vet dette kan jeg gjerne spørre dem om de er interessert i å ordne en privat avtale. Takk for svar!
♥Cherrypie♥ Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 min fam var avl.hjem for ei jente på min alder da jeg var tenåring. fikk ikke noe lønn for det, ikke noe man tjener på hvertfall.. var iallefall sånn da (7år siden). tror kommunen betaler såpass lite at på en helg er det bukt opp om man tar en kinotur og macdonalds etterpå.. folk som vil bli avl.hjem gjør ikke d pga lønna for det "Lønner" seg ikke om du skjønner.. de gjør d jo for å hjelpe.. ordninger med sånt utenfor kommunens tilretteleggelse kan være vanskelig for noen å ville ta, men spør..det skader ikke! lykke til! åsså kan du jo betale for eventuelle utflukter dem gjør osv, kun for dine barn da såklart:) som extra fam er man ment for å gi av sin tid osv, ofte koster d litt mer enn de tjener på d.. dette er iallefall sånn d var da vi hadde denne jenta hos oss:) lykke til da!
Gjest -<<- Skrevet 4. april 2009 #4 Skrevet 4. april 2009 De fleste besøkshjem får betaling etter KS-satsene, de finner du her (nederst på siden for besøkshjem): http://www.fosterhjemsforening.no/site/maler/x/?case_vis=artikkel&HmenyID=2&artikkelid=14 Ender vel stort sett på ca 500-550 i døgnet utbetalt. Den biten som heter arbeidsgodtgjørelse skattes det av, mens utgiftsdekning er skattefritt. Det er også vanlig å få dekket større nødvendige innkjøp etter søknad (f.eks barnestol, reiseseng, ekstra bilsete o.l).
OneOfTheBoys Skrevet 4. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2009 Takk skal dere ha! Linken fungerte ikke.. Kunne tenke meg at det lå på ca. 500 kr døgnet. Men da stemmer det hvertfall ikke helt at de ikke tjener NOE på det. Hvertfall når det gjelder små barn. Men for all del, det er vel fortjent! Utstyr tenker jeg at jeg kan medbringe når det er så sjelden som en gang i måneden.
Gjest Skrevet 4. april 2009 #6 Skrevet 4. april 2009 Vi har 4 barn i besøkshjem, får ca 750 kr i døgnet for hvert av barna. Blir noen kr i mnd når man har flere barn da. Jeg jobber redusert i bhg får å jobbe med dette i helgene, og jeg elsker det =)
OneOfTheBoys Skrevet 4. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2009 Hmm.. jeg har ikke råd til å betale 1500,- i måneden. :/
Gjest -<<- Skrevet 4. april 2009 #8 Skrevet 4. april 2009 Linken funker fint bare du fjerner mellomrommet som kommer mellom "artikk" og "elid" helt på slutten når du klippoglimer den herfra. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå