Gjest Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 I påskens ånd, derfor spør jeg etter forfatteren som har skapt de ulike detektivfigurene nevnt nedenfor: 1) Martin Beck 2) Kurt Wallander 3) Harry Hole 4) Varg Veum 5) Sherlock Holmes 6) Tommy and Prudence 'Tuppence' Beresford 7) Jack Frost 8) Endeavour Morse 9) Jane Tennison 10) Sam Spade ........og ikke noe juks selvfølgelig
Makka Pakka Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Tja, skal me sjå: 1) Jan Gulliou 2)Henning Mannkel 3) Jo Nesbø 4) Gunnar Stålesen 5) Agatha Christie 6) aner ikke, faktisk aldri hørt om 7) Vet ikke det heller 8) Ikke det heller 9) Nei nei 10) vanskelig dette ble da....
Gjest Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Så vidt jeg kan se har du 3 riktige. Var meningen at det skulle være litt vanskelig. (Sorry) Lar den stå til imorgen ettermiddag/kveld og ser om flere vil svare før fasiten kommer
yasmina Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 1 . av et ektepar, sjowall og noe.... 2. hennig mankell 3. nesbø 4. staalesen 5.conan doyle 6. 7. 8 9. 10. hmmm, det begynte så bra .
Gjest Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Hmmm, ingen flere altså. Vel, vel her er fasiten. 1) Sjöwall&Wallöö 2) Henning Mankell 3) Jo Nesbø 4) Gunnar Staalesen 5) Sir Arthur Conan Doyle 6) Agatha Christie (hadde blitt for enkelt hvis jeg spurte etter Poirot eller Miss Marple vel ) 7) R.D. Wingfield 8) Colin Dexter 9) Lynda La Plante (Tennison er skapt til en tv-serie, men La Plante er bokforfatter også) 10) Dashiell Hammett Til dere som svarte: synes dere var flinke jeg *klapp på skulderen*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå