Gå til innhold

HJELP ang. piercing i navlen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk piercing i navlen i dag. skal rense nå..... Leser de papirene jeg fikk med meg hjem GRUNDIG,

men det står jo ingenting om hvordan jeg tar saken ut av navlen da..

Jaja, jeg er teit, men jeg fatter ikke hvordan jeg gjør det jeg! :o

Skal jeg skru den lille kulen øverst av først, eller fører jeg den ned gjennom hullet og så ut?

Det er så forferdelig ømt bare jeg er i nærheten av det området der :S

Og det blør også...

Så jeg vil helst gjøre det riktig.

Please svar noen som har piercing i navlen... :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU SKAL JO IKKE TA DEN UT!!!!! du skal rense rundt den bare! omg!

Skrevet

Hei =)

Gratuler me ny pynt!

Du skal IKKE ta ut ringen i navelen. Rens rundt med pyrisept, eller hva de anbefalte og "dra" ringen frem og tilbake i hullet så den ikke gror fast i pusset som kommer fra såret.

Om du har en såkalt "banan" piercing i så skal heller ikke den ut for om lenge når alt er grodd. Bare "dra" den også frem og tilbake i hullet så blir det bra.

Men når dagen kommer og du skal ta den ut, så skru løs den øverste kulen og dra den igjennom. Er det en ring du har i naevelen så må du på en måte slite løs den kulen, og den sitter godt fast i ringen. Det er litt heslig første gang. Selv ble jeg småkvalm og uggen... Men en dag er det akkurat som å bytte øredobber, merker ingenting =)

Tar du pynten ut nå kan jeg nesten garantere at du ikke får den inn igjen. Og om du er heldig og får det til så kommer det nok til å gjøre grusomt vondt =/

Vent til det er sluttet og komme puss ut før du evt bytter pynt.

Lykke til!

Skrevet

Det er vel 4-6 uker du skal vente med å ta den ut. Rart det ikke står noe om det, eller ble nevnt.. Så det får grodd rundt smykket. Å så er det veldig viktig å vri den rundt ja, sånn at den ikke gror fast. Det kan være litt ubehagelig.

Skrevet

Tusen takk for svar.... Leste de arka jeg fikk med nøye, men stod jo ingenting om jeg skulle t den ut eller ei. Og de nevnte ingenting om det heller. Så tusen takk for svar. Blei letta nå :D

Føltes ut som jeg skulle svime av når jeg tenkte på å ta den ut... :S En uvant ting å ha i navlen ja :)

TAKK FOR SVAR!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...