Gå til innhold

Noen som kan svare meg?! Ang hukommelse.. Er det flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så utrolig dårlig hukommelse. Glemmer fort altså! Hender seg at jeg spørr mine venner de samme spm om igjenn, husker ikke hva jeg har sagt til hvem (om ting som har skjedd nylig, har jeg sagt det til hun, eller han osv. Så ofte sier det igjenn, og må avbryte underveis, å spørre de om jeg allerede har sagt det til de), ting som skjedd dagene tidligere glemmer jeg, hva det var som skjedde på fredag? Mangdag? Onsdag! Husker ikke.. Ting som ble sagt under 'skravle stunder' sammen med venninene. Glemmer jo uuuuuutrolig fort!! Skal ikke være mulig det, iallefall ikke av en alder av 22! Flere som er utrolig glemske? Eller er det bare meg? Huff.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg tror det går mer på konsentrasjon, interesse og viktighet. Jeg har det selv; i sted skulle jeg hente smørpakken i kjøleskapet. Da jeg åpnet kjøleskapet måtte jeg til å tenke over hva det var jeg skulle ha;) Og dette skjer hele tiden. Går et sted for å finne noe, og når jeg er kommet der, så er det glemt. Jeg VET jeg har glemt, men ikke hva jeg har glemt.

Og det med hvilken dag ting skjedde på; det har jeg aldri klart å holde oversikt over.

Skrevet

Hehe, ja! Men det er jo så utrolig slitsomt.. Kan det være slik at kroppen/hjernen nedprioriterer det tingene som ikke er så viktige? At man rettåslett glemmer det som er 'uviktig' for å huske det 'viktige'..? Jeg har aldri vært SÅÅÅ glemsk og distre før, synes jeg er ekstrem nå jeg.. Har en sønn på 9 mnd da, alt begynnte etter han kom til verden, kan ikke være ammetåken, da jeg ikke ammer lengre :P HI..

Skrevet

Foresten, når jeg skal gå å hente noe å glemmer det når jeg er der jeg skulle hente det, må jeg gå tilbake dit jeg kom fra, da får jeg sånn 'AHA, det va deeeet det var ja'.. Så henter jeg det jet skulle hente :P

Skrevet

heihei, jeg er veldig glemsk og er kjent for det også, jeg er 21. og tror du ikke det ble verre under svangerskapet?

JO.. hehehe.. glad jeg husker buksene mine om morgenen da:)

Skrevet

Dårlig hukommelse KAN også ha med vitamin og/eller mineralmangel å gjøre. Jeg har hatt spiseforstyrrelse i mange år og når jeg var på vei ut av det og ville ha rask bedring på det meste så måtte jeg ta vitaminer og mineraler som tilskudd. Det hjalp MYE på hukommelsen OG konsentrasjonen min. Akkurat hva som hjalp på akkurat det problemet vet jeg ikke, men det finnes sikkert info om det rundt omkring på nettet.

Skrevet

Jeg har også begynt å glemme en del. Men det tror jeg at jeg kan takke meg selv for. For jeg har gjort meg den bjørnetjenesten å skrive opp alt jeg skal huske. Så da får jeg jo ikke utviklet det med å huske. Ikke bra egentlig.. Blitt en skikkelig uvane. Er bare 24 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...