Gå til innhold

Bare lurer..Hvorfor velger dere kombi framfor duo???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt Simo duo.

Og kunne ikke falt meg inn og velge kombi.

* Den er 4kg TYNGRE enn duo

*Mye mindre bag

*Man har sportsdelen på hele tiden,dermed mye mere slitt.

Spurte på butikken også,og dem selger mange flere kombi vogner enn duo,men hvorfor??

Prisen er jo så og si lik,og det er jo bare fordeler med en duo framfor kombi....

Hvorfor valgte/ikke dere duo/kombi????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig med deg...duo er tingen....:o) jeg hadde aldri hørt om duo før jeg begynte å titte på vogner til førstemann... så tror rett og slett folk velger kombi for det er det de har hørt mest om....:o)

Men jeg går for dou, og anbefaler også det til alle andre jeg snakker med om vogner....:o)

Skrevet

helt enig med deg...duo er tingen....:o) jeg hadde aldri hørt om duo før jeg begynte å titte på vogner til førstemann... så tror rett og slett folk velger kombi for det er det de har hørt mest om....:o)

Men jeg går for dou, og anbefaler også det til alle andre jeg snakker med om vogner....:o)

Skrevet

Jeg kjøpte simo kombi fordi jeg liker at bagen er så lett..Den er enkel å ta ut og inn av sportsdelen og lett og bære med seg hvorhen vi skal...

Skrevet

Jeg kjøpte kombivogn, syntes det var greit med en litt mindre bag, skulle bæres opp 5 etasjer den første tida... Selve vogna stod igjen nede i gangen, så da spilte ikke vekta på selve vogna noen stor rolle. Har vært fornøyd med den.

Skrevet

Jeg villle aldri hatt duo. GENIALT å kunne ta ut den lille bagen og ta med seg. Snuppa sov i tillegg i bagen oppi sprinkelsenga de første 3 månedene da ho sov mye bedre der enn i den DIGRE sprinkelsenga!!

Og jeg har ikke brukt den som sportsvogn, syns hverken simo duo eller kombi er noen pen sportsvogn. Egentlig ganske stygge, he-he...

Skrevet

Vi vurderte kombi nåfordi minstegutten bare vil være 2 år når babyen kommer, og da ville det være enkelt å bare ta ut bagen og la ham bruke sportsvognsdelen, men kom fra til at vi tross alt foretrekker duo vi også :-)

Skrevet

har hatt emmaljunga duo edge til første, og den er sååååå upraktisk med tanke på den store ligge delen, den var så tung og bære. det blir kombi på meg neste gang asså.

Skrevet

pluss at den store str egentlig ikke er noe pluss fordi at den er så stor at du må bytte til sitte del før de har vokst ut av den.

Skrevet

Vi har tenkt å ha simo duo hele tiden, pga stor bag.

Men har nå kommet fram til at det må bli kombi, da vi kjører endel rundt til familie og venner utenbys, så vi skal bruke nett og bagen i bilen de første 2-3 månedene.

Men selv så frister det megeeet å kjøpe duo, den ser så god og romslig ut, også er den så fin:)

Skrevet

jeg hadde emmaljunga duo edge til førstemann, og syns det var et herk med den tunge bagen...byttet til sportsvogndelen når snuppa var 5 mnd..nå har jeg kjøpt dbs kombivogn som er mye lettere enn duo'en, og gleder meg til å bruke den;-))

Gjest ~Gravida~ Uke 16
Skrevet

Jeg foretrekker også duo,men så har jeg en bag som jeg har lånt oppi sprinkelsenga. Jeg skjønner de som mener at det er mest praktisk med kombi for da er det bare å ta ut baggen.

Skrevet

Har emmaljunga smart duo combi.... Kunne aldri ha byttet den ut...Fordelen er stor bagvogn og stor sportsvogn del...

Skrevet

Ikke enig med deg,kunne ikke hatt duo,baggen er større,men hva er fordelen med det,hvor lenge blir den brukt? og så slipper man og ha stående sittedelen. Alt i ett,er mye enklere.

Syntes det er upraktisk mår barnet sover og man skal inn,da er det jo mye enklere å bare ta baggen og bære inn,og den er mye mindre og lettere og ta med inn så trenger man ikke feste den til vogna på noen måte,bare sette den rett i:)

tviler på at det kan skille 4 kg,siden duo bagger er større og tyngre,dessuten merkes ikke det når man triller og ellers har en lett og god vogn.

Min vogn er Kjempe lett og god å trille,ville valgt kombi igjen.

Jeg hadde sikkerhetsnett i bilen med førstemann,men velger å ikke ha det denne gangen siden det ikke er noe sikkert,men hadde ikke hatt mulighet til og sette inn duo vognbaggen i det altfor stor.

Vognene (noen iallefall) er større en kombi,pga stor bag og vonde og få inn i bilen,jeg kunne ikke hatt det i min bil,da ville den tatt i og det hadde blitt stygge merker.

Mange duo vogner er heller ikke større i baggen en kombi,men hvorfor skal de ha det så romslig de liker jo og ligge "trangt"det er jo det babyer syntes er trygt.

Skrevet

her blir det emmaljunga edge duo combi. pga at jeg vil ha en god og stor sovevogn så lenge som mulig,og deretter en minst like god sportsvogn! kjenner flre som er fornøyde med edgen til emmaljunga enn simo sine vogner. opplevde også at simovognene vi prøvde på barnas hus var mere "løse"/vinglete fra side til side,og jeg følte selv at emmaljunga var mere solid i understellet. vi skal ha sport.

vi har og kjøpt emmaljungas bilstol med adapter til,så da er det og en lettvint mulighet.

Skrevet

Vi har kjøpt simo kombi!Kunne heller ikke valgt noen annen vogn.Syntes baggen er romslig og stor.Fin plass til skinnpose:)Baggen er lett og ta med seg og det er et stort pluss!

Syntes ikke vogenene blir noe mer slitte selv om de brukes lengre!

Syntes forresten også at sportsdelen på den er knall:)

Skrevet

Vi har crescent duo-vogn. Den kan man fint ta av baggen på vogna og bære med seg. Pluss at baggen er kjempelett, og ikke for stor.. Vi er hvertfall så langt kjempefornøyd med duo-vogn.. Hadde kombi sist..

Skrevet

Jeg hadde simo kombi med de to forrige (brukte samme vogn)

var for såvidt fornøyd, men jeg synes kombi baggen blir for smal, fort, mine to har sovet veldig godt i vognen, men da det ble tid for vognpose igjen, så ble det trangt, og vi valgte da å ta ut baggen, og bruke sportsvogn delen.

Den gangen hadde ikke simo duo vogn.... hadde sikkert valgt det hvis det hadde vært da også...

Denne gang har jeg kjøpt simo duo. Akkurat på grunn av det.

Og når babyen begynner å bli nyskjerrig, så har du mulighet til å sette opp "rygg" nede i baggen. Slik at de kan sitte litt å se.

Det går ikke an på kombi, der brukte jeg dynen til å støtte opp ryggen, men da ble vognen så "baktung", siden barnet da blir sittende så langt bak.

Jeg synes ikke det er negativt at simo vognene er så "vinglete"!!

Det er jo en kjempe god vuggefunksjon!

og de er veldig stabile likevel!

Plassen det tar å oppbevare den delen man ikke bruker, er noe man må leve med, men man bruker jo ikke baggen i kombivognen hele tiden heller, så den må jo også oppbevares etterpå....

Skrevet

Vi har simo kombi og vi fikk med sånn til å kunne støtte opp ryggen til bebisen når den blir litt større og vil se litt!Så det går an på kombi iallefall nå:)

Skrevet

Har begge deler og syns ikke det er allverdens forskjell på kombi eller duo. Det er heller typen vogn som er forskjellen. Har simo kombi og Mountain buggy duo. Og der er jo vektforskjellen hele 10 kg.

For oss så ble det totalvekta, trillekomforten som ble utslagsgivende og dermed ble Simoen parkert!!

Bagstørrelsen har ikke betydd noe syns jeg fordi jeg har en unge som nektet plent å ligge i bagen lenger enn til hun var 4 mnd gammel.

Skrevet

med føstemann valgte vi kombi fordi vi ikke hadde lagringsplass til sportsdelen. og at noen sa atdable jo hele vognen jevnt bleket. hetta er jopå hele tiden spdet ville se dumt utmed bleket hette og knallfarget sportsdel.

jeg syntes det var kjekt å bare kunne løfte ut bag delen når jeg skulle inn til folk.

med nr to kjøpte vi duo bagdelen er jo større det er helt kalert en fordel. men ellers så er forskjellen ikke serlig stor i grunnen.

har valgt å bruke om igjenn duovognen. denne gangen også.

Skrevet

Jeg har også duo, og synes det er greit. Men viss du tenker på vekt, er vel ikke akkura simo vogn noe bra valg uansett???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...