Gå til innhold

HJELP! Babyen spiser fra puppen i to minutter og plutselig hylskriker han! Han er fortsatt sulten, men kan bare ha han noen sekunder på puppen før det skjer igjen (samme som skravle)


eplejente

Anbefalte innlegg

Er så fortvilet, vet ikke hva jeg skal gjøre. Babyen min 1 mnd gammel fullammer, men nå de siste dagene så begynner det på ettermiddagen kvelden at han spiser to min før han plutselig begynner å hylgråte. Må roe han ned igjen, og tar han tilbake på puppen, så etter bare noen sekunder igjen skjer det samme. Hjel meg! Hva kan det være. Han er veldig glad ellers. Tror ikke det er mageknipe, det er ikke samme gråten og han spenner ikke med bena som kolikkbarn gjør. Noen som vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg og på... min jente på 3 måneder gjør likedan ofte. De dagene er helt grusomme. Jeg tror det er magevondt fordi magen likom begynner å jobbe når hun spiser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke ha stiv nakke eller noe, da? Gråter han like mye på begge puppene? Noen av de barna som har gjennomgått lange fødsler, som har ligget og stanget, el blitt tatt med vakum eller tang har fått seg en trøkk i nakken, som gjør amming smertefullt.

Jeg ville forsøkt å bytte stilling - feks til tvillingstilling.

Du kan også sjekke om han har trøske i halsen, dette kan gjøre diing smertefult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er nakken, men får prøve å bytte stilling. Kan jo være verd et forsøk. Fødselen var ikke særlig lang, 3 timer..

Har hørt om trøske. Kanksje det? Skal til barnelegen imorgen tidlig, så får se hva han sier. Er bare så fortvilet. Stakkars gutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det samme når sønnen min er kjempetrøtt. Da klarer han ikke å spise. Ofte må jeg legge han sulten til sengs. Når han våkner (da våkner han gjerne etter en halvtime), klarer han å spise normalt igjen. Kanskje gjelder det samme sønnen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mini her og har holdt på sånn noen ganger, veldig sporadisk og ikke noe fast mønster på det, PLUTSELIG slår han seg helt vrang.. Jeg fikk beskjed om at dette var veeeldig naturlig, og at det kan skyldes tusen ting, melka kommer for fort, for sakte, litt vondt i tåa (!), utålmodig osv osv... Så hvis det ikke er noe mekanisk (nakken e.l.) så tror jeg bare det er å puste med magen og være tålmodig;) Det har hjulpet meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min baby på 10 uker gjør også dette.

Har funnet ut at enten er han trøtt, melka kommer for fort(ser det når jeg tar han bort) eller at han har en rap som må opp først.

Må nok bare prøve seg frem og ikke bli stresset av det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje melka kommer for seint ut, slik at han blir utålmodig..? Kunne jo prøvd den nesesprayen som øker utdrivningen?? Ikke lett å vite alltid nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av og på hatt det samme problemet. Noen mulige årsaker, her har det variert litt:

- stort sett er han i utgangspunktet veldig trøtt når dette skjer, ofte kombinert med veldig sulten = arrig humør

- av og til har jeg gitt ham mat når han egentlig ikke var sulten - jeg har misforstått skrikingen hans. Han var ikke sulten, slik jeg hadde trodd, han var trøtt, det var derfor han skrek. Han ville da ta puppen litt, men det var ikke egentlig problemet, så han begynte raskt å skrike igjen

- hvis utdrivingsrefleksen ikke kommer raskt nok i gang for ham når han er veldig sulten

- det kan også renne for fort, slik at han setter melk i halsen og blir sinna pga det (tror ikke det er slik hos meg, men barnepleieren på ammepoliklinikken sa det kunne være en mulig grunn)

 

Jeg vet ikke hvorfor gutten din gjør slik, selvsagt, men dette er noe av det som har vært problemet hos meg i perioder... Det er utrolig frustrerende og slitsomt, jeg har virkelig vært fortvilet noen ganger. Jeg holdt på å gi opp fullammingen rundt 4 mnd pga det ble så ille en periode, men så gikk det seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen, og viste seg at han bare er litt sår i halsen. Ikke noe infeksjon, bare litt irritert. Så derfor gjør det sikkert vondt for han å svelge. Går visst over om et par dager. Deilig å få vite hva det er, og at det ikke er alvorlig. Men det er jo som dere sier, kunne vært så mangt: trøske, melka renner for fort eller sakte, vondt i et eller annet, tretthet, you name it. Takk for alle svar. Er så forvilende når ungene våre har det vondt.. Godt det finnes forumer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...