Gå til innhold

litt forvirret jeg. ang. blødninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt 3 små blødninger på 1 1/2 mnd nå og har vært hos legen både første og nå siste gangen. De finner ingen ting galt og regner med det bare er blodkar som brister pga sårbare slimhinner..

Alle rundt meg sier at jeg må ta det med ro!! Men ingen leger eller jordmor sier noe om det.. Er det meningen jeg bare skal fortsette å jobbe og holde samme tempo som vanlig og ta de blødningene som kommer liksom.. blir litt forvirret og usikker jeg...

Tenkte kanskje noen av dere som har de samme problemene vet noe om hva som kan være lurt i forhold til blødningene og aktivitet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan jo tilføye at jeg er 25+6

Skrevet

dytter denne litt opp jeg..

Skrevet

Hei,

jeg har samme problemet, innimellom kommer det pittelitt blod på papiret, absolutt ikke mye. Når jeg nevnte dette for legen på 1. kontroll sa han egentlig ikke så mye, snakket om at det kunne være festeblødning (men det var jo mye senere enn det). Var hos jordmor for et par uker siden og da nevnte jeg det for henne, og hun likte det ikke. Så nå er jeg sykemeldt 50 %, og hun sa at hvis det ikke gir seg så spørs det om jeg får komme tilbake i full jobb.

Litt merkelig at de ikke sier noe om dette til deg, men det kan sikkert ha noe med hva de tror er årsaken til blødningene. Her kan de ofte komme etter lange dager på jobb. Men hovedregelen som jeg har hørt er at man skal ta det med ro ved enhver blødning.

Anbefaler deg å spørre direkte om dette, håper du finner ut av det :) Lykke til!

Skrevet

Takk for svar Ella.

Blødningene mine er litt mer enn bare på papiret når jeg tørker meg men absolutt ikke sånn at jeg blør en hel dag..

Jeg var på sykehuset nå på fredag og de tok innvendig og utvendig ultralyd.. og fant ikke noe galt så jeg spurte om jeg bare skulle jobbbe som jeg gjorde og holde samme tempo og bare ta blødningene som de kom.. mer direkte kan man vell ikke spørre.. og hun sa bare at om blødningene oppstår var det lurt og ta det litt med ro. Det var alt hun sa.

Jeg jobber 4 halve dager i uka og om det er for mye for meg ser det jo nesten ut som at jeg ikke kan jobbe i det hele tatt da..

Blødningene mine oppstår på jobb (jobber i barnehage) og når jeg går og beveger meg for mye virker det som.

Syns det er vanskelig dette her jeg.. man må jo passe på seg selv.. for det er jo ingen andre som gjør det..

Skrevet

Ingen flere erfaringer her?

Skrevet

dytter dette inlegget mitt opp til toppen igjen jeg..

Skrevet

håper at noen vil svare jeg da.. gir meg ikke :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...