Gå til innhold

Dere som har jentebabyer.....ang vask av underlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei på 8 mnd. og her om dagen hadde hun litt seig avføring, slik som sitter fast som lim. Hun hadde også fått avføring inne i hullet. Prøvde så varsomt jeg kunne å få tatt det bort, men det gikk ikke bort.

Lar dere det bare være da, eller hva gjør dere ?

Hun tisser det jo ut, men jeg tenker på UVI......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her pleier vi bare å skylle henne under vasken når det kommer bæsj overallt, det funker kjempefint. Får med seg alt fra alle krinkler og kroker.

Skrevet

Jeg har også lagt henne i dusjen og skylt, synes det er lettere enn vasken. Lurt å bruke mye olje på kluten også, da løsner det lettere. Jeg ville kanskje bløtet det litt med vann og olje og ventet litt, så vasket. Det gjorde vi med barnebeket som kom i begynnelsen, for det satt så fast. Også lurt å ha godt med stellesalve på slik at det ikke setter seg så fast.

Skrevet

Et lite tips er å smøre henne med olje, da får ikke avføringen festet seg! Her i gården har det vært gode bleier flere ganger til dagen i det siste, muligens flere tenner på vei...?! Jeg vasker over alt det lar seg gjøre å vaske, viktig at det ikke ligger rester av avføring igjen, selv om skjeden jo skal være selvrensende. Har jeg tilgang på vask blir det en runde under rennende vann når jenta mi ha bæsja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...