Gå til innhold

hvorfor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei sann

jeg må bare få luftet litt frustrasjon å fortvilelse, for vet ikke hva eller hvordan jeg skal forholde meg til denne situasjonen jeg er kommet opp i....

det har seg slik at vi har fått problemer med barnevernet :(.

å grunnen til dette er min mann!

jeg har hadt masse å gjøre med barnevernet selv da jeg vokste opp å har ingen god erfaring med den praksissen de driver for å "hjelpe"

men nå etter at min mann har klart å få de til å komme å "plage" oss å vår lille familie blir jeg så lei meg....

har et barn på 2 år nå som de har begynt undersøkelse om, for å se om han har det greit. de har som regel behandling på tre mndr. disse tre mnd har nå snart gått å ingenting har skjedd ant en at vi har vært på møte med de å de har vært på hjemme besøk, de sa da at det var jo ikke noe å si på barnet, det hadde det jo kjempe greit!!

men de skulle innhente opplysninger fra lege å politi.

har nå født et barn til for ca to uker siden. å nå har de plutselig tatt kontakt igjen, for å bli ferdig med saken å de vil da ha et møte igjen med oss en å en (hjelp!!)

etter den tlf har jeg kjent skikkelig fødsels deprisjoner komme inn over meg å jeg er bare deprimert dagen lang å griner inni meg heletiden.... prøver å gjøre alt for å ikke tenke på møtet, men jeg klarer det bare ikke.

barndommen min presser på å de vonde å dårlige opplevelsene jeg selv hadde med b.v.

føler jeg har påført dette mine barn..... hva skal jeg gjør??

advokaten sier at dette hørtes ut som en veldig merkelig praksiss av b.v å at vi har virkelig noe å fare med!?

men det hjelper ikke meg noenting, jeg føler at jeg rett å slett er overkjørt av b.v å skjønner ikke helt hvorfor jeg skal bli plaget med møter å stress to uker etter fødsel pga noe min mann har gjort!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanskelig å svare på innlegget ditt siden du ikke skriver HVA det er mannen din har gjort.

Hvis barnet har det bra og er trygg og dere er stabile har dere ikke noe å frykte. Selv om du skriver at du har negative erfaringer med bv selv, må du huske at barnevernet skal verne barnet, gjøre det beste for barnet. Og i noen tilfeller er det ikke å være sammen med biologiske foreldre. Bv prøver jo alltid først å hjelpe med tiltak i hjemmet, støtte der.

Skrevet

HVORFOR har mannen din tatt kontakt med bv?

Skrevet

han har blitt tatt av politiet for å hatt litt hasj på seg utenfor hjemmet.... å det som er skjedd eller er tilfelle er at han røyker seg en joint to tre ganger i mnd. når vi har hadt barnefri. å dette skjer aldrig hjemme hos oss. alltid hos en kompis e.l

HI

Skrevet

Ok, kriminelt....

Skrevet

Greit at det ikke skjer hjemme hos dere men det vet jo ikke barneværnet, og siden det er ulovlig må de jo sjekke opp. det er jobben deres.

Hjelper ikke at folk sier at det ikke er værre en og drikke også videre. For barneværnet kan ikke se på slike grenser, de kan bare se på at han gjør noe kriminelt

Skrevet

OK. Hasj er narkotika derfor har vel politiet skrevet en bekymringsmelding. Det forstår jeg godt og er helt enig i. Hvis barna har det fint tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for.

Men synes du det er ok at mannen din røyker hasj nå som dere har barn? Det ville ikke jeg ha syntes.

Jeg har selv sendt bekymringsmelding til bv pga mors rusbruk. Jobbet på sykehus på en avd hvor mor ble innlagt pga overdose eller fare pga rusbruk. Hvis de hadde små barn meldte jeg det til bv. Det var ikke hasj det var snakk om da, men andre hardere stoff/piller. Ble som regel lagt inn komatøse. Jeg synes jeg skyldte barna det. Hvis forholdene i hjemmet var ok, regner jeg med at bv fant ut av det. Synes ikke rusmisbrukere skal ha ansvar for barn. Har sett for mange eksempler på at barnet har lidd.

Skrevet

men hva har det med meg å gjøre???

å hvorfor sier advokaten at dette ikke er riktig av b.v???

i og med det ikke skjer i hjemmet!?

Skrevet

Det har med deg å gjøre fordi du velger å bo med han.

Det er kriminelt å røyke hasj.

Han er far til barna også, og så lenge dere bor i samme hus må de jo sjekke det opp for barna sin del.

Skrevet

ja er helt enig med deg ang en mor som ruser seg, men det er jo ikke det som er tilfelle her.

er snakk om at far røyker en joint noen få ganger i mnd. når det ikke er barn tilstede, eller at det skjer i hjemmet! han er aldrig ruset med barn tilstede....

synes ikke dette er greit nei for all del ikke, men føler ikke jeg kan bestemme over hans liv heller. har bedt han mange ganger om å slutte, men er tydligvis veldig vanskelig.

så hva skal jeg gjør?? ikke klarer jeg å gå fra han heller.

er så frustrert å lei å føler meg så utrolig straffet for noe jeg ikke har gjort galt....

Skrevet

men på det siste møte sa de jo at barnet hadde det kjempe fint å at det ikke var noe å si på det!!!!

hvorfor da flere møter?? når de sier det ikke er noe galt??

Skrevet

Og du mener at politiet og bv skal stole blindt på det dere sier? Om dere sier "nei, det røykes ikke hjemme", så skal politiet og bv bare si "ok, da tror vi dere" og ikke sjekke opp noe mer?

Skrevet

Kanskje de har fått en bekymringsmelding??!!

Skrevet

Bv finner nok ut av det og da har du neppe noe å frykte.

Nei, du har ikke gjort noe galt, men barnefar er like viktig og når han ruser seg vil bv sjekke det opp.

Du kan ikke slutte for han, det må han gjøre selv. Motiverer ikke denne runden med bv han heller?

Skrevet

hvordan skal de sjekke opp om det røykes hjemme eller ikke da??

de må jo stole på det vi sier.

Skrevet

JA men de må jo alikevel snakke med dere, det er ikke noe de bare kan vurdere fra der de jobber.

du får lite ut av å diskutere dette her, vent heller å se hva som skjer på det møtet, ingen her som kan svare på noe ang saken din

Skrevet

Da må jo få komme hjem til dere å vurdere barnas situasjon etc. Du skjønner vel det??

Skrevet

les litt lengre opp hva jeg har skrevet da så dere får med dere alt som er skrevet! de har vært hjemme hos oss å vi har vært på møte hos de. å de sier at barnet har det så godt som det kan ha det å at det ikke er noe å si på det. men alikevel så må vi i et møte til, en å en.... dette skjønner verken jeg eller advokaten vår noen ting av!!!! for det henger ikke sammen, å heller ikke at jeg skal bli plaget med dette når det ikke gjelder meg men min mann. i følge advokaten...

HI

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg vil anta at dersom det er et møte for å avslutte undersøkelsen, så kan det være en del råd og veiledning inne i bildet. De vil kanskje hjelpe dere, rett og slett??

Skjønner jo at man blir engstelig når barnevernet er inne i bildet, men jeg synes ikke det høres ut som om de overkjører dere i det hele tatt. De MÅ gjøre jobben sin, de kan jo ikke vite på forhånd om dere er skikket til å ta dere av barn. Det er mye verre når små, forsvarsløse barn blir forsømt eller mishandlet, dersom barnevernet ikke griper inn. Det er ikke saken her tydeligvis, men kanskje dere kunne lytte til deres råd ifht dette med hasj?

Jeg er nemlig HELT enig i at det ikke er noe for en familiefar å holde på med, ettersom det er et illegalt rusmiddel, og ofte linkes opp mot annen kriminell aktivitet. Da burde prioriteringen være klinkende klar for din mann, og dersom den ikke er det, da ER det jo kanskje grunn til bekymring fra barnevernets side??

Skrevet

Han kan ikke ha hatt "litt" Hasj på seg....vet du hvor mye han hadde? Man skal ha en god del for at du blir tatt for det pluss at barnevernet blir innblandet.

Skrevet

han ble tatt med litt jo, fikk en bot for det. å det var under 1 gram. har selv sett boten.

å advokaten vår sier at dette er feil prioritering av b.v resurser, og at det var veldig mange feilprioriterte saker i byen her for tiden fra b.v side.

er bekymret for hva slags tiltak som kan bli satt i gang. jeg er bare livredd for å miste barna mine... og å ha dette å bekymre seg over som nybakt mor til en på ca 2 uker å et barn på 2 år er ikke mye greit...

HI

Skrevet

jeg tror dere blir tatt inn en og en,så de får hver deres versjon av saken, også jobbe videre ut i fra det, enten fortsette å være i bv papirer,eller at dere blir ferdig med saken.

Men jeg har vært litt i bv,og jeg må si at ,når jeg forsto at de ville hjelpe,og jeg tok de i mot, og ikke motarbeidet de,så var de faktisk til god hjelp.

jeg var den gang i sak med bf,og rettsak,og der sto bv på min side.

må si at det var også bf som sendte melding om meg til bv.

Skrevet

Jeg forstår godt at du er fustrert og at du ikke trenger denne situasjonen nå når du er midt oppi en familieforøkelse. Men jeg føler også at du bruker dine ressurser litt galt. Hvis du hadde fått din mann til å slutte med narkotika og vise dette gjennom urinprøver blir fokus tatt vekk fra familien og over på han, der det hører hjemme. Det ser ikke ut til at han viser vilje til endring og det virker heller ikke som om du syntes det gjør noe at han gjør kriminelle handlinger og bruker narkotika. Blir kvitt problemet, så blir dere kvitt barnevernet.

Skrevet

Selvfølgelig har dette like mye med deg å gjøre! Du vet at han doper seg og du aksepterer det....

Sorry, men jeg har INGEN respekt for folk som driver med dop - jeg er helt nazi der, og hadde mannen min gjort det så hadde han fått to valg:

SLUTT eller FLYTT!

Barnevernet og politiet gjør bre jobben sin (og godt er det), så slutt og surv!

Skrevet

HI: Du har jo ingenting å frykte av BV så lenge alt du sier på denne tråden er sant. Ta imot de med åpne armer, dette er ikke onde mennesker som vil ødelegge for familier. De vil hjelpe dere slik at barna og dere har det bra.

Mannen din har gjort noe som er ulovelig, og som kan ramme barna. Derfor er BV inne hos dere nå for å sjekke at det står bra til hos dere. Enkelt og greit. Slutt å tjate, greit at det er slitsomt å ha folk trampende inn når du akkurat har født, men det er for barnas del.

Mannen din VELGER å gjøre noe ulovelig, derfor er dere på radaren. Dette er hans skyld, BV gjør bare jobben sin, som er å forsikre seg om at barna har det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...