Gå til innhold

dere som er gravid for andre gang eller mer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan dere beskrive svangerskapene deres??

med den første jenta mi så var jeg super kvalm, mye stikkninger, murringer, ømme pupper og trøtt.

Nå er jeg 7 uker på vei (i morgen) med nr.2. det eneste jeg har av symptomer er LITT ømme pupper (langt i fra slik det var med jenta mi) og trøtthet.

har deres vert ulike?? kom symptmene til forskjellige tider osv... gutt eller jente??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første svangerskap: gutt kvam og masse oppkast allerede i uke 3. masse murringer utflod (så jeg trodde jeg fikk mensen) kjempetrøtt. vondt i ryggen. ømme bryster på slutten

andre svangerskap: gutt kvalm men ikke så mye oppkast heller ikke kvalm før uke 10 eller 11 varte til uke 16. melk allerede i uke 17 (det beggynte og renne) så øm i brystene at jeg ikke kunne ha vann fra dusjen rett på.. myyyye migrene, litt vondt i ryggen, og murringer..

dette svangerskapet.. til nå bare murringer og litt vondt i ryggen..

men jeg har ryggproblemer.. ene ryggvirvelen har grodd fast i hoften det er he jeg kjenner det.. slet også me bekkenløsning i 1 svangerskap. men nesten ikke i 2..

Gjest lillemamsi
Skrevet

Første svangerskap: Jente: Ikke kvalm, eller noe smerter eller ubehag ( kun sure oppstøt på slutten) og litt ømme bryster. Men veeeldig trøtt en periode !!!

Nå: (er 6 uker) : ikke kvalm, skikkelig ømme bryster, TRØTT og fryyyser !!! murringer, vondt i hoftene, og skikkelig hormonell .

Skrevet

Første svangerskap: gutt, kveldskvalme var vel stort sett det eneste som plaget meg.

andre svangerskap: jente, kveldskvalm i perioder, super trøtt hele tiden frem til 12 uke, deretter i småperioder. Hormonell med humørsvingninger (det er mannen min som sier=))

Litt småstikkinger og murringer til tider...

Skrevet

Første svangerskap: Jente, Kvalm hele tiden, kastet opp konstant, liten matlyst, trøøøøtttttt, ømme bryst, mye stikkninger og murringer

Andre svangerskap: Kjønn???? Kvalm kun på kvelden, veldig trøtt, utrolig ømme bryst, matlyst men kun på friske ting, gla i lakris, stikkninger, veldig hormonell

Skrevet

Første svangerskap (2005): kvalm døgnet rundt til uke 16, mye murringer og vondt nederst i ryggen, oppblåst. Bekkenløsning fra uke 30 ca... Fikk jente.

Andre svangerskap: Er 9+4 og er av og på kvalm døgnet rundt, veeeldig trøtt (kan ikke huske det var sånn sist, men da kunne jeg også sove etter jobb). Litt svimmel, mye murringer, oppblåst og hard nederst i magen og har allerede begynt å kjenne bekkenplager (men det går litt i bølger).

Skrevet

med jenta mi ble jeg kvalm i uke 6, og det varte til uke 14. var trøtt, hormonell og fikk tidlig ømme bryst.

nå ble jeg kvalm i uke 6, er veldig trøtt. litt mindre hormonell kanskje, og brystene er ikke like ømme nå som sist. men ellers ganske likt.

Skrevet

Jeg glemte det med ømme pupper, de er utrolig såre og vonde og tunge, og det var de forrige gang også...

Skrevet

Første: Jente - kvalm og sykemeldt fra uke 7 til uke 17. Deretter bekkenløsning. Mye trøtt og uopplagt, hodepine.

Andre: gutt - ikke kvalm i hele tatt, frisk og rask hele svangerskapet. Ikke vondt noe sted faktisk! Eneste plagen var halsbrann som kom veldig tidlig.

Tredje: vet ikke kjønnet enda, men har jente-intuisjon. Kvalm og trøtt, fryser veldig på kveldene, murringer..... ligner litt på første svangerskap, bare at jeg ikke er så dårlig- enda....

Skrevet

1. Trett, litt ømme bryster, veldig hormonell, tålte ikke synet og lukten av kylling (ble kvalm bare jeg så en kyllingfilet på tv :-P), bekkenløsning, vondt i ryggen, murringer og stikkinger, mye kynnere etter uke 20 og ut. GUTT

2. Trett, ømme bryster, veldig hormonell, kvalm av kylling, bekkenløsning, vondt i ryggen, litt murringer, mye kynnere som startet ca. i uke 17-18. JENTE

3. KVALM! (endte i abort uke 10)

4. Nå i uke 11, veldig trett, veldig ømme bryster, VELDIG veldig hormonell, endel murringer på kveldene.

Skrevet

jeg er gravid for andre gang..

fikk en gutt for snart 3 år siden, var da:

uggen på kveldene

TRØTT fra dag 1

var iskald..

veldig humørsvingninger, og endeli sint (huff)

skikkelig ømme pupper

stikkinger i magen hele tiden. så ille at jeg gikk til gyn for å sjekke..

nå er jeg snart 12 uker og tror nesten ikke at jeg er gravid hadde det ikke vært pga hyppige UL på blødninger (alt av Ul har sett flott ut, selv om jeg har blødd litt-så sist i forrige uke at alt er vel :)

i allefall så er jeg først i uke 11 blitt fryyyktelig trøtt

bittelitt ømme pupper de siste ukene

var ekstremt kvalm en periode (tror det var mye psykisk pga blødningene.

ellers i veldig god form :)

hadde det ikke vært for UL jeg har værtpå hadde jeg aldr kunne innbilt meg at jeg faktisk var gravid!! og plussene på Cb'en da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...