Gå til innhold

Snart tomt for melk og NEKTER å ta flaske..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at det blir mindre og mindre melk i puppene og frøkna nekter å ta flaske. Hun får to måltider med fast føde (grøt og middagsglass) hver dag i tillegg til pupp. Har prøvd å gi henne alle mulige typer mme og alle mulige flasker men ingenting fungerer. Hun vil heller ikke drikke noe annet, har prøvd vann, saft, juice osv.

Begynte med grøt når hun var 5 mnd så jeg kan sikkert starte å gi henne 3 måltider med fast føde hver dag men vil dette være nok mat for henne når det ikke lenger er mer melk i puppene og hvordan i all verden skal jeg få i henne nok væske??

Er det noen som har noen gode råd eller erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei i barselgruppa har ikke fått verken mm eller mme siden hun var 7 mnd. Da var det slutt på pupp og hun er flaskenekter. Men hun drikker masse vann da, av kopp. De får jo mme i grøten, og hvis hun spiser grøt 2-3 ganger om dagen, så dekker det mye av væskebehovet. Men vann bør du prøve alt, kopp, tutekopp, imsdalflaske, sugerør.. ja min skjønte sugerør med en gang, men skjønner ikke tutekopp med ventil. Har måttet ta ut ventilen.

Skrevet

Hehe, har ikke prøvd sugerør men da skal jeg forsøke det i morgen...

Skrevet

Jenta mi blåser bare på vann på tåteflaske, men drikker villig av imsdalflaska mi:) Hun er 5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...