msunicorn Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Når er det greit å dra på tur med bebis`n i en sånn? Snuppa er 4 mnd og jeg gleder meg til å ta henne med på hytta, og mindre turer i fjellet. Er det kanskje best å vente til hun greier å sitte selv? Med tanke på ryggen mener jeg.
danny Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Ja, du må vente med bæremeis til ungen sitter selv, og vel så det. Det er ganske tungt for ryggen så ungen må kunne sitte stødig og lenge.. Det er veldig kos synes jeg, men prøv litt korte turer i starten ihvertfall så det blir litt forsiktig tilvenning. Vil du bære nå kan du kanskje bruke Babybjørn eller sjal? Men ville ikke satset på så lange turer..
Gjest yrild Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Hei :-) Du kan jo bære i sjal eller ergonomisk riktig bæresele (beco, ergo, manduca etc...) frem til hun kan sitte i meis. Manduca og Beco kan du bruke til 20 kg tror jeg... Manduca er super å bære :-)
msunicorn Skrevet 4. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2009 Takk for tips! Har jo en bæresele jeg kan bruke, men kjenner det blir tungt til skuldrene! Hun begynner å nærme seg 8 kg. Det er vel bare å vente med de lange turene til hun blir eldre!
Gjest yrild Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Hmmm hva slags bæresele er det da? Jeg blir ikke sliten av Manducaen (nå er han bare 6,5kg da), men Baby Bjørnen knekker ryggen min. Har båret i meis før og prinsippet er jo rimelig likt i forhold til bæring (tyngden bæres på hofter, pga hoftebeltet, og på skuldrene), så skjønner ikke hvorfor det skulle gjøre det bedre enn med Manducaen, men det er nok mange ting jeg ikke vet :-) så jeg lar meg gjerne opplyse ! :-)
msunicorn Skrevet 5. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2009 Jeg har en gammel (arvet) Baby Bjørn. Tipper den er 10 år gammel. Og på den er det ikke hoftebelte. Så belastningen er kun på skuldre og rygg. Kanskje på tide å investere i noe nytt og moderne...!
Frøken Freken Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Jeg merket STOR forskjell da jeg byttet fra babybjørn til manduca! Får ikke vondt i ryggen lenger, så lenge jeg fester selen rundt hofta i stedet for rundt livet (gjorde det første gang jeg brukte den, og fikk vondt.). Syns også det er kjekkere å bære i noe som jeg vet er helt uproblematisk for ryggen til min lille ballerina.
husmus &2 Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Nå skal jeg slutte å si at Baby Bjørn er fantastisk. Jeg fikk kink i ryggen i går. IKKE fantastisk. Heia Manduca. Men dere med bæremeis, kan de sove i den? Det virker som de ikke har noe srlig støtte for hodet i den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå