Kokkeli nyter våren:) Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Skulle lage en bolle deig igår. Og gjorde som vanlig og satte den til heving. Da den hadde hevet i en hall time kikket jeg oppi og den var bare en liten hard klump. Hadde ikke hevet noen ting og var helt sånn hard og seig.. Prøvde å banke den sammen og heve den mer, men ingenting i det hele tatt. Måtte kastes rett i søppelet. Så hva skjedde?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Enten har du glemt å ha i gjær, det har jeg gjort 1 gang. Ellers kan du jo ha hatt for varm væske. Brukte du tørrgjær eller fersk gjær?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 4. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2009 fersk gjær, og husker vi hadde den i;) ja min teori er også at det har vært for varmt!!
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Tror nok også at du har "drept" gjæra med for varm veske...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2009 Det var nok det:) lagte den på ny dagen etter og den ble helt perfekt!! hevet seg veldig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå