meg & to små vampyrer Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Hva må jeg forvente er redusert på fødeavdelingen da? Er to fødeavdelinger på sykehuset her jeg bor, en med og en uten medikamentell smertelindring.
Staark Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Fellesferien=babyboom! -Større sjans for å havne på flermannsrom pga barsel og hotellet (om der er det) er proppfullt! :/ - At jordmødrene vil ha deg inn senest mulig, og ber deg nærmest om å holde ut lengst mulig hjemme. - Få leger på mange fødende = venteliste på epiduralen... - Ventetid på å få sjekket barnet
Guttemamma75 Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Bemanningen er nok ikke redusert - heller økt pga mange fødende men du kan regne med maaaaaaange innleide sommervikarer slik som svenske jordmødre og hjelpepleierelever/sykepleierstudenter istedet for barnepleiere... Det er også som staark sier større sjanse for å ikke få oppfyllt ønske om hotellrom/enerom hvor pappaen kan være med og det kan bli mer venting på fødeavdelingen...
meg & to små vampyrer Skrevet 4. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2009 Jeg er jo andregangs, så pappaen skal uansett hjem til sønnen vår etter fødsel da. Det er ikke så farlig. Epidural ble jeg nektet forrige gang, så alt som er mer posistivt innstilt enn totalnekt er jo bra for meg;) Er det virkelig så mange som føder i fellesferien?
Gjest Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 heisann.. Pleier å være føderush i juli ja...snodig. enten vil folk absolutt få barn i juli ellers så har de bare lite å gjøre i oktober...hehe Var nede å besøkte ei venninne på føden sist uke,da sa ei jordmor at jeg nesten måtte håpe å komme over i august før jeg fødte for i juli var det bare helt overbooket der nede... Og jeg som pleier føde før termin...så havner vel midt i kaoset da;)
cec26 Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Med førstemann så fødte jeg 28 juni, det var et skikkelig føderush da ja... uff, lå i gangen det første døgnet fordi det var fullt på barsel, veldig gøy du... bare svenske jordmødrer... de var flinke de altså... men det var super dårlig oppføling...blir spennende å se denne gangen da... nå er dette et annet sykehus også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå