=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Hvor lang tid tok det før dere fikk pergokur? Hadde EL vært borte lenge da? Som dere kanskje vet så har jeg ikke hatt mensen på en stund nå, og regner derfor med at jeg har gått to sykluser uten EL......fant EL med el-test før dette så det er noe som bare plutselig har skjedd. Slutten på pillen for 5 måneder siden, så mulig det er litt kluss pga det. Legen min mente at to sykluser uten EL ikke var så unormalt så kort tid etter pilleslutt......Ble satt på provera i to syluser fremover nå, for å få kroppen igang. Men skjønner ikke helt hvordan provera skal gi meg EL? Skjønner at det skal gi meg blødning tilbake, men det er jo lite verdt om det ikke blir noe El.... Hvor lang tid må det gå før jeg kan be om pergo?
Tweak Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Noen ganger trenger kroppen bare en "jumpstart" for å komme i gjenge igjen, og der kan provera hjelpe deg. Synes ikke det er noen dum ide å prøve dette før pergo, men jeg ville ha kostet på meg en del el-tester (fra billige tester) og målt el hver dag gjennom syklusen for å se om du virkelig får el eller ikke. Hvis du ikke får el før du skal begynne på neste proverarunde så kan du snakke med gyn om det og be om pergo på grunnlag av manglende el. Det kan være at du må ha to slike runder før gyn prøver med noe annet. 5 mnd etter pilleslutt er ikke så utrolig lenge i forhold til hvordan kroppen reagerer og sånn heller, så ofte må vi ivrige prøvere smøre oss med en god dose tålmodighet!
♥Nefertiti♥ Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Hei! Jeg gikk ti mnd etter p-pilleslutt før jeg motet meg opp til å ta det opp med legen min. I denne perioden hadde jeg hatt mensen uregelmessig (tok nesten fire mnd før mensen kom igang), og jeg hadde ikke testet for eggløsning, da jeg "skulle ta tiden til hjelp". Legen tok meg alvorlig, og sendte meg til gynekolog. Der fikk jeg Pergotime, og da var det altså gått 10 mnd fra pilleslutt. Tok første runde med Pergo forrige mnd, og skal prøve igjen neste mnd dersom det ikke funker i Pergo-pausen denne mnd. På de to kontrollene jeg har vært hos gynekologen har hun sett at EL er "på innkommende" en av de nærmeste dagene, men det har altså ikke funket likevel. Jeg regnet med at det skulle ta litt tid før jeg ble gravid etter 11 år på pillen, men innrømmer nå at det nok har tatt litt lengre tid enn jeg forventet. Får krysse fingrene for at det snart blir vår tur
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 4. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2009 Tusen takk for svar dere to... Jeg tenker at jeg tester etter EL hver dag fra i går, begynner på provera denne mnd, regner da med å få mensen etterhvert. Så tester jeg hver dag etter mensen, om jeg ikke ¨får positiv el-test så prøver jeg en runde med provera til. Hvis jeg heller ikke da får positiv test så får jeg kontakte legen igjen. Da må vel han henvise meg til gyn, ikke sant? Tweak: Har du altid hatt uregelmessige sykluser, eller har det kommet etter p-pille bruk eller noe annet? Er det lenge siden du fant ut at du har pcos?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå