Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Jeg er så redd for å miste barnet.. Noen som kan få meg til å slappe av?? Redd fordi jeg ikke er kvalm lenger og brystene gjør mindre vondt.. Det gjør vel sikkert ikke noe, men kan noen bare si at det går bra, og gi meg noen sikre elementer på hva som skjer hvis jeg mister det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mistet 2 ganger tidligere, og det var svært forskjellig hver gang. Det som var likt var sterke smerter rett over kjønnsbenet og blødninger.

Det aller beste du kan gjøre er å slappe av. Jeg veit at det er så mye lettere sagt enn gjort. Prøv å tenke at du venter et barn ikke en spontanabort. La deg få lov til å glede deg. Når barnet ditt er født og alt har gått bra vil du angre hvis du brukte så mye tid og krefter under graviditeten på å bekymre deg istedenfor å nyte den flotte tiden.

Og skulle det verste skje...så er det en grunn til det. Det trøstet jeg meg med når jeg spontanaborterte. Det skjer fordi barnet ikke er levedyktig.

Men kos deg og slapp av. Det er det beste du kan gjøre for barnet :-)

Skrevet

Hei du!

Synd at redselen for å miste er så stor at det er vanskelig å glede seg for å være gravid. Jeg har selv hatt to svangerskap der jeg har blødd mye og vært sikker på at jeg hadde mistet. Det er en vond følelse.

Men vi må være realistiske; det er mye mye mye større sjans for at det skal gå bra enn at det skal gå dårlig. Dersom du ikke blør eller har smerter er det ingen grunn til å tro at du skal abortere. Det går som oftest bra. Det kan være mye tøft å lese inne på sider som dette. Det virker som om veldig mange mister. Men det er ofte disse personene som skriver mange innlegg også er det ofte disse innleggene vi velger og lese desverre.

Det er helt vanlig at symptomene forsvinner når man når et visst antall uker. Men snart kjenner du daglig liv og da vil du ikke tvile mer:)

Ha troen på den lille i magen din, det fortjener den. Sannsynligvis hopper den og spreller rundt inni der og har det helt topp.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk jenter:) Det roet nervene mine vd å lese dette:) Er bare 5+3, men nå skal jeg prøve å slappe av og nyte månedene fremover:)

Tusen takk igjen:)

Skrevet

Hei

Skjønner deg godt, det er utrolig mange som skriver her inne som har opplevd noe trist, og da er det så lett å tenke at det skjer med oss og. Jeg friker nesten ut hver gang jeg får litt luft i magen (smerter), og får noia for at jeg har spist noe jeg ikke burde eller noe. Er også veldig kort på vei, så tror jeg egentlig skal prøve å holde meg unna her en stund, og heller komme tilbake om noen uker når jeg vet at jeg er trygg!

Lykke til med deg, håper det går godt for oss begge:)

Skrevet

Heisann du :))

Jeg skjønner godt hva du mener! Vi er ca like langt og jeg føler det på akkurat samme måte. Dette blir mitt 3. barn, men jeg kan ikke huske å ha vært så bekymra før....

Men det går helt sikkert bra!! Prøv å ikke fokusere på at noe kan være galt.. Jeg VET det ikke er lett, men det går nok godt skal du se :))

Oppmuntrende klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...