Gå til innhold

Missed Abortion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 15. I et par dager har jeg hatt mensmurringer i ryggen og det kommer brunt slim. Legevakten/føden sier at det høres ut som en MA, men at jeg skal vente noen dager å se det an.

Hvor lenge skal jeg vente?

Hvorfor kan de ikke bare ta en ultralyd for å bekrefte/avkrefte?

Er det vanlig å måtte vente dagesvis for å vite om barnet er levende eller dødt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legevakten har ikke ul, og føden tar vel ikke inn før i uke 20 eller noe...

Ring fastlegen din på mandag og få henvisning til gyn.pol på sykehuset.

Lykke til, håper det ikke er noe å bekymre seg for

Skrevet

Kan noen legge dette ut på skravlesiden for meg?

Skrevet

Fastlegen har påskeferie. De private gynekologiske har påskeferie.

Hvordan skal det utarte seg? Skal jeg vente mye blod? Kommer det ut selv? Må jeg ha utskraping?

Skrevet

Ring direkte til gynekologen på sykehuset!

Dette ville jeg ikke ha ventet med...

Det er ikke sikkert at du kommer til å trenge utskraping dersom det er MA du har (håper jo at det ikke er det da!).

Men det kan ta tid før det kommer ut av seg selv.

Jeg fikk noen tabletter hos gyn og to dager senere kom jeg inn til sykehuset for å bli "satt i gang" med piller i skjeden. Den dagen fikk jeg rier og vannavgang og "full pakke" for å si det sånn... Ikke noe hyggelig... Men det er jo greit for andre å vite hva de kan forvente seg også.

Om du ikke kommer gjennom med å snakke med gyn så ring legevakten og de får kontakte gyn for deg.

Skrevet

Hi her. Jeg var først på legevakten. Der fikk jeg beskjed om at jeg bare skulle leve som normalt. Gå på jobb å vente på om det skjedde noe mer.

Jeg orket ikke tanken på å bare vente, når jeg kjente at noe var galt.

Ringte så til føden en gang til. Vakthavende lege mente at dette var naturens gang, ingenting de kunne hjelpe med. De ville ikke ta meg til ultralyd.

I min fortvilelse ringte jeg til et sykehus et lengre stykke fra der vi bor. Jeg var velkommen til ultralyd der.

Da vi igjen ringte "vårt" sykehus og spurte om vi virkelig måtte kjøre sååå langt for å få ultralyd, kunne vi komme likevell. Det hadde vært vaktskifte og en veldig hyggelig lege tok imot oss. Hun kunne bekrefte at det var missed abortion.

Synes det er dumt at vi i vår fortvilte situasjon må bruke så mye krefter for å få hjelp. Selv om dette er naturens gang, er dette ikke en rutine for meg.

Håper andre som kommer i samme situasjon slipper å treffe denne "isklumplegen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...