Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Jeg lurer på om overgangsstønad vil påvirke summen av foreldrepenger? Vil foreldrestipendet da bli redusert, eller spiller det ingen rolle om jeg mottar overgangsstønad i samme periode?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Hva er et foreldrestipend? Det er foreldrepengene som avgjør hva du får av OS, hvis det er snakk om vanlige foreldrepenger fra arbeid. Er du student og mottar fødselsstipend får du både det og OS og ingenting blir påvirka av hverandre.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Foreldrepengene vil påvirke overgangsstønaden (hvis du tjener over et visst beløp reduseres den). Stippendet fra lånekassen vil du motta, tror det ligger på ca 7400, MEN vær obs på at noe blir omgjort til lån siden du mottar for mye trygdeytelser. Jeg fikk omgjort 10 000 til lån det året jeg var i permisjon
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 Hadde skrevet feil i begynnelsen. Spørsmålet mitt er: Vil overgangsstønad nav påvirke fødselsstipend fra lånekassen? For det har jeg fått vite av en fra lånekassen. Men på lanekassen.no står det det motsatte, at overgangsstønad ikke vil påvirke fødselsstipendet. Men du er helt sikker, anonym 18:26? At overgangsstønad og fødselsstipend ikke vil påvirke hverandre? Takker for svar
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 Gjorde det ikke hos meg, men jeg fikk et høsbarn, så da var jo støtten fordelt veldig likt på to år, og da gikk jeg ikke over grensa. Kan dessverre ikke si med sikkerhet hvordan det blir med deg.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #9 Skrevet 6. april 2009 jeg kan si med 110% sikkerhet at jeg mottok både overgangsstønad og fødselsstippend og fikk 10 000 omgjort til lån. Barnet mitt er født oktober 07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå