Neverstill Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 vi har akkurat flyttet til bærum og har aldri hatt noe forhold til bærum, men opplever at det er mye delte meninger om folk og sånn.. hva er din mening?
Gjest Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Delt, jeg har jo bodd der og har mange venner der inne. Men de som jo stikker seg ut er de som fjaser rundt på Hemsedal og på Geilo eller langs sørlandskysten. Og de tnker jeg jo mitt om selvfølgelig, når det eneste de prater om er pappas Porshe, pappa som har kjøpt ditt og datt, boblebadet på hytta, 45 fots princessen osv.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Har flytta hit å er ikke herfra men bodd her å gått på skole her osv.. Har merket meg at folk er forskjellige, men den TYPISKE blærums sossen er det vel egentlig fåtall av her..finnes mer av de så VIL være så fine på det men som ikke er det hehe.. Folk er forskjellige å jeg har bodd fler steder i landet her å det er nok kanskje litt høyere standard på hus, møbler, økonomi og biler her enn på andre steder.. åsså kommer det ann på hvor i bærum man bor også.. men å skjære alle i bærum over en kam viser at man ikke har skjønt det for bærum er jo ganske stort å det er steder i bærum som ikke er noe annerledes enn et hvilketsomhelst setd i norge medtankepå folka som bor der osv..
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #4 Skrevet 4. april 2009 Mange greie folk der, men det jeg opplever er at de fleste spiller på egoisme og overdrivelse. Et evig hig etter å være best. Vokst opp der, men flyttet til Bergen, traff mannen og ble boende. Kommer aldri til å flytte tilbake etter å ha opplevd at det finnes bedre steder. Tror jeg ble litt skadet av å vokse opp i miljøet der alle skal være så overlegen og best, måtte forandre meg drastisk (til det bedre) når jeg fikk ny vennekrets her i Bergen. Kjenner et par andre som også synes det var deilig å komme seg bort derfra. Men, koselig å komme hjem på ferie av og til. Vi bodde der faktisk litt under ett år, klarte å dra samboer over dit. Fant ut at vi ikke trivdes og dro tilbake til Bergen.
Gjest Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Bærumsfolk? Vi er en like lite homogengruppe som Oslofolk. Så meningen bør da bli at Bærumsfolk er varierte?
petite fleur Skrevet 4. april 2009 #6 Skrevet 4. april 2009 Da jeg var yngre, påsto jeg hardnakket at alle fra Bærum var sossete jåler med tarvelige verdier. Nå har jeg revurdert mitt syn, Bærumsfolk er som alle andre folk - forskjellige. Akkurat som at ikke alle nordlendinger elsker å skravle med fremmede eller strener rett inn hos folk uten å ringe på først.... Nordlending som er lei av å bli puttet i bås:)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #7 Skrevet 4. april 2009 Er enig i at det er variert med folk i Bærum, akkurat som alle andre steder i landet Vil si at jeg også er lei av å bli satt i bås, folk lurer jo på hvor jeg er fra her i Bergen.. tør nesten ikke si "bærum". Er hvertfall ikke stolt av sossen der som alle tenker på. Hilsen anonym 14:29
Miss Misantrop Skrevet 4. april 2009 #8 Skrevet 4. april 2009 Det blir litt latterlig å kategorisere en hel gruppe som har BP eller BN skilter. Jeg har mange venner i Asker og Bærum også familie følgelig liker jeg mange som bor der. Jeg kjenner kanskje ikke så mange som bor på Grorud og Linderud, men jeg er sikkerpå at de er akkurat like koselige der.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #9 Skrevet 4. april 2009 Bor i Bærum og har alltid gjort det. Finnes selvfølgelig en og annen soss her.. kanskje fler her en andre steder, det vet jeg ikke. Men vil påstå at de fleste her er helt normale folk Skjønner ikke hvorfor man ikke skal tørre å si at man er fra Bærum. Det er jo mye som tyder på at mange vil bo her, ettersom det det er så dyrt å bo her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå