Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3,5 uker som ikke vil ta smukk. Vi forsøker litt hver dag, når han er rolig. Vil så gjerne han skal begynne med smukk, da han "styrer" litt på natta, og storebroren alltid lot seg roe ned med smukk. Broren begynte med smukk da han var ca 2 uker, og det tok ikke lang tid før den satt som "støpt" i munnen hans. Minsten kan innimellom ta et par sugetak på smukken, men 90% av gangene vi prøver forsøker han bare å få den ut igjen.

Bør vi gi opp, eller er det altfor tidlig å gi opp? Ammingen er godt etablert, så jeg tro ikke dte er for tidlig å prøve...men når bør man innse at ungen ikke vil ha smukk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi prøvde til gutten var 4 uker og han tok ikke smokken. Skulle bare ha pupp og følte meg som en stor smokk sjøl. Men i dag synes jeg det greit at han ikke har smokk. Han er 5 mnd og da jeg prøvde her en dag synes jeg han så komisk ut med en smokk i ansiktet. Tenker at jeg slipper å koke smokker, kjøpe smokker og lete etter smokker og gå i rute kveld/ natt og stappe smokken i munnen. Så i dag er jeg glad han ikke tar smokk. Hender at han koser seg litt med tommelen sin, men det er ikke ofte. Ellers koser han med andre ting, sutteklut og bamsene sine i sengen!

Skrevet

Vi ga ikke smokk før hun var over 4 uker vi. Hun tok den, men bruker den bare ved soving. Kan dessverre ikke si at hun ble noe som helst roligere på natta av den grunn... Ikke roer den henne på dagen heller. Neste gang kommer jeg ikke til å gi smokk, med mindre ungen begynner å sutte frenetisk på tommelen eller noe.

Skrevet

jeg prøvde å gi smokken første gangn når småen var 4 uker, tok den ikke før hun var 3 mnd.... prøvde litt her og der, men likte den aldri før da 3 mnd alder. Den brukes kun om dagen når hun sover, og av og til om natten.

Skrevet

Vi prøvde litt hver dag til han var rundt 4 uker men han bare spyttet den ut og roet seg greit uten. Etter det prøvde vi bare når han var urolig som trøst. Da han var mellom 3 og 4 mnd så tok han den. Han er ikke like avhengig av den hele tiden og kan fint sovne uten dersom han er trøtt nok.

Skrevet

Vår frøken har det i grunn veldig likt! Bestemte oss egentlig for å prøve å bruke minst mulig smokk, og hun sover fint uten. Tok ikke poenget med smokk før hun var 10 uker. Nå får hun den når hun legges i senga men er litt urolig. Da sutter hun i vei, stirrer på uroen sin og storkoser seg -men sovner ikke! Hun er i hver fall rolig en stund : )

Skrevet

Frøkna vår var rasende hver gang vi prøvde smokk, og på alle typer vi prøvde. Har prøvd sånn innimellom frem til i forrige uke, (4,5mnd), og plutselig ville hun ha en ny smokk jeg hadde funnet; "skåne smokk" fra Baby Nova. Nå tar hun den hvis hun surver litt eller bare "kjeder seg", og noenganger når hun skal sove, men spytter den ut når hun har koset med den lenge nok, og sovner sjelden med den i munnen.

Helt perfekt synes vi! (".)

Skrevet

Jeg har prøvd alle smokkene på markedet i alle mulige størrelser for hun var helt umulig på kveldene. Men hun tok aldri smokken. Ikke flaska for den saks skyld heller, som jeg også har hatt alle mulige slags tuter til og forsøkt med alt fra sukkervann til morsmelk på. Tror jeg forsøkte helt til hun var 4 mnd i ulike perioder uten resultat og til slutt gav vi opp. Hun er nå 8,5 mnd. Etter at vi sluttet og prøve så roet hun seg også ned om natten:)

Her om dagen var alle tutkoppene skitne og vi var nødt å gi vann på flaske til middagen og plutselig tok hun flasken:)

Men alle unger vil ikke ha smokk så ikke stress med det selv om unge nr. 1 tok den. Det er jo problemer med smokk også. Hvis den detter ut og man må springe å putte den inn igjen hver gang ongen skriker, de skal avvennes etterhver osv.

Skrevet

Vi har en unge med stort sugebehov, men her var det kun pupp, våre fingere eller til nød hans bamse som var god nok. Vi prøvde og prøvde. Men siden han av og til (kanskje en gang i uka) ville ha smokken bittelitt, fortsatte vi å ha smokk i senga. Nå i en alder av 7mnd vil han ha smokk når han skal sove. - Har satt fast en i senge kanten, og han er så stor at han finner den selv. Han sover ikke bedre, men han sovner inn lettere... -Kommer aldri til å få smokk utenom soving

Skrevet

Yngste min tok smokken ved 7 mnd og største ved 9mnd. de hadde ikke suttebehov før det siden de ble ammet til da og godtok ikke smokken eller flaske før jeg var ferdig med amminga.

Skrevet

Her tok ikke mini smokk før uka hun ble 4 mnd. Er veldig glad for at hun endelig tok den for nå sovner hun så lett som ingenting. Hun trenger den ikke når hun første har sovnet så vi slipper å putte inn smokken på kvelden/natten.

Nå har jeg prøvd det å ha barn som aldri tar smokk (nr1) og det å ha barn som tar smokk med en gang(nr2) og jeg ser at det absolutt har vært en fordel med smokk. Nr 2 våknet heller ikke på natta når han mistet smokken og det var ikke vanskelig å venne han av med den heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...