Gå til innhold

Dere bilstolEKSPERTER, se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det sånn at kg-grensa måtte følges slavisk, eller er det viktigste at ørene ikke kommer over kanten? Mener jeg har lest det siste ett eller annet sted...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er snakk om å bytte fra sete nr 2 til nr 3 så må kilogrensa følgast på sete nr 3. Eg spurte nemelig om å starte med sete nr 3 i butikken fordi han var lang nok i ryggen, men det måtte eg ikkje sida han ikkje var 15kg enda. Er jo bare vekta hans som holder sete nede sida eg ikkje har isofix i bilen min.

Det er jo samtidig viktig at sete nr 2 ikkje blir for kort i ryggen heller for da sikkrar det ikkje ungen rett da heller. Så hvis det ikkje er meire å gå på i høgda og hue stikker over så må du bytte, men helst at ungen er over 15kg og 3år før du startar med sete nr 3....... 3år er fordi da er kroppen til ungen meire stabil og tre punkt sele kan benyttast. Veit om dei som har bytta til sete nr 3 før ungen er 3år men eg vil ikkje legge meg bort i kva andre gjer så lenge eg får gjera som eg vil.

Veit ikkje om det svara på spørsmålet ditt eg??? Er ingen ekspert men har vert borti nokon seter etter 5år i gamet som mor ;) og to barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...