Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Vi bor øverst i en terasseblokk og det skal ikke være lett å tørke klær nei =/ Har bare bodd her 2mnd, og dette er første gang jeg henger vasken ut, endelig varmt nok. Han nettopp ut klesvasken, så rett før jeg går inn kjenner jeg røykelukt. Naboen under sitter å damper :( Trodde ikke det var lov å røyke på altanen i blokker? Dette blir jo kjempe hyggelig når vi skal sitte ute å kose oss til sommeren...!! Burde jeg si ifra til tillitsvalgt om det skjer flere ganger?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Fy faen så sær du er, slike som du burde bodd langt til skogs. Ikke lov å røyke på sin egen altan engang, da kan du hvertfall ikke glede deg til sommeren og grillsesongen, for da er det nok ikke lov å grille eller.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 hadde de brent et bål av søppel hadde jeg forstått det,men sigaretter,nei vet du hva.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #4 Skrevet 4. april 2009 Ja jeg er kanskje utrolig sær som ikke ønsker å gå med nyvaskede klær som lukter røyk..... når jeg ikke selv røyker HI
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Forresten så er det ikke lov å grille på en veranda i blokk HI
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #7 Skrevet 4. april 2009 tror du virkelig at det vil lukte røyk av tøyet ditt,som henger ute i friluft,selv om det røykes på balkonger under deg.hadde vært mer redd for fuglebærsj på tøyet mitt
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #8 Skrevet 4. april 2009 Lurer på hvor gammel 13:21 er.. Sikkert en av de som sitter her inne på anonymforum hele dagen å provoserer. Ser for meg at denne personen er en av de som ikke respekterer andre, og gjerne røyker både inne og på balkongen å driter i naboens klesvask.. Hvilket liv!!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #9 Skrevet 4. april 2009 Du kan nok ikke klage på at det er noen som røyker på sin egen altan... Og det kommer helt sikkert ikke til å lukte røyk av klærne dine som henger ute til tørk i friluft selv om noen røyker i en fem-ti minutter tre-fire meter unna klærne dine... hehe, flere enn meg som finner dette en smule hysterisk? -røyker ikke jeg altså, men de som gjør det må nå få lov til det på sin egen eiendom?
mamma til fire små Skrevet 4. april 2009 #10 Skrevet 4. april 2009 du kommer ikke langt med den nei.. selvfølgelig er det lov å røyke på sin egen altan.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #11 Skrevet 4. april 2009 Hvis det ikke kommer til å lukte av klærne så er jeg bare glad til. Det var mest ment som spørsmål, ikke syting, derfor jeg satte "?" ! HI
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #12 Skrevet 4. april 2009 Selvsagt kan folk ta seg en røyk på sin egen veranda! De kan til og med prompe eller spise tørrfisk på sin egen veranda.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #13 Skrevet 4. april 2009 Du får flytte i en egenbolig uti skogen, da vet du. Om du ikke tåler røyklukt.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #14 Skrevet 4. april 2009 Jeg forstår deg HI. Det er så irriterende å ha kjøpt hus/leilighet og når endelig våren og sommeren kommer skal man bli forpestet av andres røyk. Det kommer også inn gjennom vinduene. Jeg syns det ikke burde vært låv å røyke ute i tettbygd strøk. Eller jeg syns egentlig det ikke skulle vært låv å røyke i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #15 Skrevet 4. april 2009 Det skrives lov... Du må nok bare godta at naboen din røyker. Røyk kommer du vel til å støte på uansett hvor du er. Det er ingen regel som sier at man ikke kan røyke på egen altan. Dessuten setter ikke denne lukten seg fast i klærne på samme måte som om du skulle vært i et røykfylt rom. (også er det lov å grille på balkong, men bare med elektrisk grill)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #16 Skrevet 4. april 2009 Tulling.. Slike som deg skullle bodd flere mil fra andre mennesker...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #17 Skrevet 4. april 2009 Sånn er det å bo i blokk. Jeg anbefaler at du ikke gidder å irritere deg over sånne ting, for da kommer bosituasjonen din til å gå deg på nervene etterhvert! I en blokk er det "gi og ta-prinsippet". Selvsagt kan du gi beskjed dersom allminnelige husholdsregler brytes, men røyking på egen veranda er IKKE et slikt brudd.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #18 Skrevet 4. april 2009 mulig i deres blokk i blokka her kan vi grille i vei så mye vi vil.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #19 Skrevet 4. april 2009 I blokka jeg bodde var det ikke lov tørke klær på verandaen... (Når det er sagt er ikke jeg heller spes glad i røyklukt...)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #20 Skrevet 4. april 2009 Enig m HI og 16.22!!! Vi har sämme problemet her- de satans gamlingene på noen-og-femti sitter ute hver fuckings kveld om sommeren med den helvetes røyken sin - og drikker og skvaldrer i tillegg. Men mht klærene så jo- lukta setter seg dessverre.. Og jeg liker ikke å gå rundt og lukte Prince når jeg er ikke-røyker selv. Men.. tror dessverre ikke det er noen lov mot dettte.. Forresten- dere som bor i blokk- har dere lov til å riste tepper osv på verandaen deres? Her er visst ikke det lov, i følge den innrøyka megga ved siden av, hun kom og kjeftet en gang jeg hengte ut et teppe...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #21 Skrevet 4. april 2009 Jeg røyker ikke, bare så det er sagt. Men ærlig talt folk må jo få lov å røyke på egen veranda.. Noen her skriver at det ikke skulle vært lov å røyke i tettbygde strøk, det synes jeg er å ta litt vel hardt i. Velger man å bosette seg i tettbygde strøk må man tåle at naboer har noen uvaner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå