Jolina<3 Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Fikk termindato 09.09.09, og at jeg var 17+1 dag om tirsdag.. nå r det + 5 dager. Men det betyr at befruktningen har skjedd sånn ca rundt 13 desember eller noe i følge term.kalk. husker ikke helt. fikk en sterk og rask pos gravid test 19desember. Er det mulig at den blir pos så fort?? Dessuten har jeg kjent tydelige spark i over 2uker.. kan JM ha tatt feil. Hun sier det er ei jente.. kanskje hun er litt liten av seg?? Bare rart synes jeg .. hehe...
Babyønske �� Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Man kan ikke regne seg tilbake til befruktningstidspunkt med grunnlag i UL-termin. UL-terminberegningen baserer seg på str og beregner str fram mot fullbårenhet for å beregne termin. Fostrene vokser i rykk og napp den første tiden, men rundt tiden for ordinær ultralyd har alle fostre omtrent samme str, så det er derfor riktigere å beregne termin da. Er det bare snakk om noen få dager, er ikke dette noe å henge seg opp i. Da må du gå ut i fra UL-terminen, og ikke tenke at det ikke stemmer med befruktning og positiv test. Er det derimot snakk om flere uker kan det være grunn til å reagere på om noe kan være feilberegnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå