Gå til innhold

Felberning på UL???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk termindato 09.09.09, og at jeg var 17+1 dag om tirsdag.. nå r det + 5 dager. Men det betyr at befruktningen har skjedd sånn ca rundt 13 desember eller noe i følge term.kalk. husker ikke helt. fikk en sterk og rask pos gravid test 19desember. Er det mulig at den blir pos så fort?? Dessuten har jeg kjent tydelige spark i over 2uker.. kan JM ha tatt feil. Hun sier det er ei jente.. kanskje hun er litt liten av seg?? Bare rart synes jeg .. hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke regne seg tilbake til befruktningstidspunkt med grunnlag i UL-termin. UL-terminberegningen baserer seg på str og beregner str fram mot fullbårenhet for å beregne termin. Fostrene vokser i rykk og napp den første tiden, men rundt tiden for ordinær ultralyd har alle fostre omtrent samme str, så det er derfor riktigere å beregne termin da.

Er det bare snakk om noen få dager, er ikke dette noe å henge seg opp i. Da må du gå ut i fra UL-terminen, og ikke tenke at det ikke stemmer med befruktning og positiv test.

Er det derimot snakk om flere uker kan det være grunn til å reagere på om noe kan være feilberegnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...