Gå til innhold

Dårlig gjort av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninna skal ha utdrikningslag i morgen, og jeg har fått plutselig beskjed nå om å betale en del penger, som går til hun venninna mi skal få litt luksus/behandling + en annen som skal være med hun, jeg synes dette er mye penger 600,- for at vi skal bare gjøre småkjedelige ting, og så dermed spiste hjemmelaget mat, jeg har ikke så bra kontakt med vennnina,og synes ærlig talt hun er ikke en god venninne heller, så må jeg punge ut med 600kr, synes det er koselig jeg ble invitert, men jeg vil ikke være med nå, sa ja siden jeg ikke visste dette skulle innebære å betale penger,er det dårlig gjort av meg å backe meg ut her nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har råd så må det respekteres. Jeg syntes det er litt rart at de ikke har sagt fra om dette på forhånd slik at du kunne ha tatt dette med i betraktningen da du fikk spørsmålet.

Skrevet

Jeg har gjort det samme selv, og følte ikke at det var dårlig gjort. Det er vel en ærlig sak at man ikke ønsker å bruke masse penger på en bekjent/venninne man egentlig har lite kontakt med. Jeg visste det i god tid at vi skulle betale, så jeg takket nei til å bli med innen svarfristen gikk ut. I mitt tilfelle er vi ikke omgangsvenner engang; det har vi egentlig aldri vært. Derfor syns jeg at det ble litt rart å bli invitert i utdrikningslaget.

Skrevet

Det er helt vanlig at man må betale i utdrikkningslag for bruden. Men jeg ville spurt allerede da jeg ble innvitert hvor mye jeg måte betale.

Skrevet

en ting er å bli bedt om å betale litt for den kommende bruds behandling men dere andre skal da ikke sponse en anne person som har valgt å være med, regner med at denne personen er forlover og den som har bestemt hvordan det skal være/den som holder utdrikningslaget.

Og I tilegg ikke gi beskjed om at det koster noe og hvor mye før etter folk har sagt ja.

Nei da hadde jeg bakka ut jeg også, når det ikke er en god venninne.

Hadde sagt at de ikke hadde fortalt om den høye prisen når de inviterte deg og det har du desverre ikke mulighet til å betale. Og hadde du visst det med en gang så hadde du sagt nei dengang.

Skrevet

Ja, dårlig gjort å bakke ut rett før. En kollega av meg ble kjempeskuffet over utdrikningslaget sitt, nettopp fordi det var mange som ikke gadd å stille opp. Hvis du ikke har 600 kr pr i dag, ville jeg faktisk dristet meg til å låne de pengene av noen. Og betale tilbake med renter.

Skrevet

Hallo 600,- er mye penger, og itillegg kommer bryllupsgaven snart, synes dette er litt drøyt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...