Makka Pakka Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Gutten vår er 2 år og jeg har insistert på å ha han sittende bakovervendt til han var minst 3 år (vet de anbefaler 4 år). Men det har blitt mer og mer slitsomt å ha han med i bilen. For å besøke familie så er det minimum 1 time kjøring og han har en tålmodighet som er slutt etter en halv time og da hyyyler han resten av veien. Det er et sant mareritt og jeg blir sint og ukonsentrert etter en stund med den hylinga. Søsteren sitter forovervendt og jeg tror han synes det er urettferdig at han ikke ser det vi ser, og kanskje han til og med blir bilsyk, hva vet jeg. Jeg begynner å gi etter for kravet fra mannen min om å snu setet men det er ikke lett å vite hva som er best.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Dette er selvfølgelig noe dere må bli enige om. Vi snudde lillemor da hun va ca 2 år. Vi har et sete og bil som gjorde at det var veldig trangt til bena hennes da, valgte derfor å snu henne. Hun blir bilsyk, men hun spydde ikke første gang i bilen før etter vi hadde snudd setet. Om gutten din aldri har sittet forovervendt vet han jo heller ikke om det, han vet ikke hva dere andre ser, det er han for liten til å forstå. Hva med å sitte bak og underholde han? Hva gjør søsteren? kan ikke hun prate med han og underholde han? Sovner han lett i bil? i tilfelle kan dere jo prøve å legge kjøreturene til tidspunkter dere vet at han mest sannsynlig kommer til å sovne etter kort tid.
Makka Pakka Skrevet 4. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2009 Takk for svar Jo, å legge turen til når han skal sover er det beste men det er ikke alltid det passer slik. Han vet hvordan det er å sitte andre veien fordi han og søsteren er nokså tett og hun sitter forovervendt i nesten maken sete som han har. Ved noen anledninger har de byttet sete fordi søsteren har insistert på å få sitte i hans sete av og til. En annen grunn til å snu setet er at han sitter veldig rett opp og ned slik det er nå, dvs det er så trangt i baksetet at det ikke går an å vippe setet hans. Så setet kan ikke tiltes bakover og når han sover ramler han helt framover og sitter vondt. Jeg tror likevel jeg vil prøve å drøye det så lenge som mulig, se det an/holde ut til sommeren hvertfall. Har også tenkt på å kjøpe dvd spiller til bilen som kan underholde han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå