Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sint!

I tillegg til sommerstenging er det usikkert i hvilken form det vil åpne etter sommeren.

Jeg har termin i månedskiftet juni/juli så slaget er vel uansett tapt for meg. Nå blir det føden, med stressa jordmor som nesten ikke er tilstede, far blir kastet ut timer etter fødsel. Jeg blir liggende alene med barnet på fellesrom. Det var nettopp for å unngå denne situasjonen at jeg valgte fødeloftet. Kjenner angsten siger innover meg nå.

Jeg er rett og slett skikkelig redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til Stavanger :o)

Du har termin rett etter meg ser jeg... Har du ikke fått informasjon fra jordmor angående fødselen?? Synes du skal komme deg på et fødselsforberedende kurs for å få vite litt mer om hva som er tilbudene her i byen :o) Kursene inneholder også en omvisning på fødeavdeling, der du kan få flere svar på hvordan det kommer til å bli.

Den store fordelen i Stavanger er jo pasienthotellet, der vi kan få dobbeltrom sammen med far, og få all tid sammen med den lille familien til vi kan reise hjem, samtidig som vi får nødvendig oppfølging.

Men jeg er enig med deg i at det er håpløst at de driver og tøyser med den valgmuligheten de har gitt fødende. Det er tross alt sykt viktig å føle seg trygg i den situasjonen. Det jeg har vært mest redd for i forbindelse med hele svangerskapet er nettopp møtet med norsk helsevesen.

Skrevet

Vi skal på fødselsforberedende kurs i mai, men det er ganske lenge å gå uten å vite stort. Som deg er min store redsel møtet med helsevesenet. Jeg har fått et enormt behov for trygghet og planlegging etter at jeg ble gravid.

Jeg hadde slått meg helt til ro nå, likte tanken på fødeloftet. Hadde begynt å glede meg. Nå blir det usikkert hva som skjer, det er jo langt fra sikkert at det er plass på hotellet. Det vil si at jeg ikke vet hva som kommer til å skje før jeg faktisk står der på føden og, vel, føder.

Skrevet

Når og hvor skal du på kurs?? Vi skal hos MammaSnart 5 og 6 mai :o)

Kjipt å gå og ikke vite, men etter hva jeg har hørt så tilhører det sjeldenhetene at Pasienthotellet er fullt. Men jeg gleder meg også til å få vite. Jeg fikk jo helt angst når jeg leste om forholdene de så for seg i Bergen, der du lå på fellesrom til fødselen var i gang, og først da fikk du selskap av far. Og så tilbake til fellesrom. Men de klarte jo å stoppe det, og redde hele situasjonen, så jeg satser på at det ordner seg her og. Vi kan jo ikke annet... ;o)

Jeg har laget h**** før en gang fordi jeg ikke fikk ha han hos meg, og jeg er ikke redd for å gjøre det igjen. Det var riktignok ikke i forbindelse med fødsel, men jeg kan ikke se for meg at jeg er lettere å ha med å gjøre under fødselsangst... ;o)

Men det var ikke akkurat mye info i avisen i dag da..

Skrevet

Vi skal til mammastork. Første gangen er 28.april ser jeg nå, og så to tirsdager til etter det. Det var jo ikke så lenge til. Det blir bra :).

Jeg har også fulgt med på Bergen og har nok fått lett angst av å lese det. Men så har jeg tenkt at "det ordnet seg jo så greit for meg, jeg skal på fødeloftet" jada, jada!

Godt å høre at det er flere som kan si fra hvor skapet står. Jeg føler meg ofte som verdens største b***h når jeg er i kontakt med helsepersonell. Synd at det er nødvendig å lage h*******, jeg liker nemlig å være snill og grei, men jeg klarer ikke å holde på høfligheten når jeg blir møtt med arroganse og skremmende ofte uvitenhet. Mottoet for dette svangerskapet er blitt "hvis du er søt med meg, er jeg søt med deg!" :)

Håper vi får greie rolige fødsler og et fint opphold på hotellet etterpå begge to. Tusen takk for trøst.

Skrevet

Jeg syntes det er skandaløst at dem stenger så lenge og at en ikke vet hva som skjer etter september..... Selv er jeg så heldig å ha termin før dem stenger (27 april). Fødte der sist også. KJempegod erfaring, så jeg syntes det er totalt tragisk at dem ikke prioriterer slike alternative ting. Blir lei meg på andres vegne som går glipp av dette fantastiske tilbudet. Superflinke jormødre.

Skrevet

Jeg må bare få si at jeg har født to ganger på vanlig føden på sus og har fått all den hjelpen jeg trengte, ingen stressa jordmødre noen gang! Første gang lå jeg på barsel etterpå og likte det ikke så godt (5manns-rom). Andre gangen havna jeg på hotellet og det var helt fantastisk! Enerom, besøk når man ville og mannen kan jo også sove der for de som ikke har andre barn hjemme. Så jeg gruer meg slett ikke til neste fødsel. Jeg hadde bare lyst å fortelle dette for jeg kjenner ikke igjen noe av den "svartmalingen" av vanlig føden som jeg noen ganger kan lese her inne.

Skrevet

Du er ikke alene!!

Nå har de ikke vedtatt dette enda - så vidt jeg vet. Men det er oppe til vurdering. Jeg har også termin i slutten av juni - så dette er kjempe kjipt.

Jeg har prøvd begge deler, født både på fødeavdelingen og fødeloftet. Og det er stor forskjell - synes jeg - på jordmors tilstedeværelse og oppfølging. Hvis dette blir en realitet - blir jeg kjempe skuffet.

Har i hvertfall tenkt meg ut en "utvei" for dette. Og rett og slett spør om jeg kan få en jordmor som ellers er på fødeloftet, dersom det er en tilgjengelig. Jeg har et inntrykk av at jordmødrene på fødeloftet er de som er spesielt opptatt av yrket sitt. Vil i hvertfall ikke ha samme damen jeg hadde med første runde. Hun var til ingen hjelp.

Når det gjelder barselhotellet, så er det et greit alternativ for tiden etterpå. Men det er ikke alle hotellrommene som er dobbelrom - så det er ikke en selvfølge at det er plass til far. Derimot, kan man jo styre tilværelsen sin mer eller mindre som man vil uansett - og det er bra. Jeg kunne tenkt meg dit uansett - og så håper jeg at jeg får dobbeltrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...