Gå til innhold

Dere med skikkelig bekkenløsning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket dere noen forskjell etter at barnet festet seg?

Har et lite håp om at det er rett rundt hjørnet og at jeg kan slippe å ha så sinnsykt vondt som jeg har nå. JM og lege mener dette pleier å hjelpe.

Noen med erfaring? Eller alle tips taes imot med STOOOR takk.

Jeg har hatt bekkenrelaterte plager siden dag 1 av graviditeten, men de siste 3-4 ukene har all smerten satt seg i underlivet. Skamben regionen. (vet ikke helt hva som ligger nedi der jeg :-P)

Jeg har så utrolig vondt at jeg gråter når jeg snur meg i sengen om natten og er helt avhengig av hjelp for å komme meg opp og ta på sokker/sko o.l

Har stått i fysioterapi kø siden jeg ble gravid og fortsatt ikke fått noen time. Så jeg har gitt opp hjelp fra de.

Noen som har trøst eller råd ? :-)

Er forresten 36 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn kort uten å klage for mye, heheh

1.gang festet hodet seg og da ble bekkenplagene så å si borte, som din jordmor og lege sier, men nå 2. gang, hodet er ikke festet, termin i dag jeg da, har syke smerter i skambenet ja, bekkenet forann, helt grusom, kommer meg ikke på do alle gangene alene, spesielt ikke om natten, sikkert stivnet litt da, aner ikke hvorfor jeg... gråter av smerter pga bekkenet hver kveld og ofte om natten... så er veldig klar for å bli ferdi med dette en gang for alle.... puh...

Skrevet

ja, trøsten er at rådet du skal få pleier å være god hjelp for mange:)) oppsøk en dyktig kiropraktor, men en som er flink med bekkenløsning, det har vert redningen for meg. Jeg kombinerer det med akupunktur også, det lindrer litt, og jeg føler det er verdt hver krone.

Om du bor i bergen kan jeg anbefale både kiropraktor og akupunktør for deg.

Og ja, noen opplever at det blir bedre når babyen fester seg i bekkenet.

Angående å snu seg i senga, jeg har kjøpt sateng sengetøy og har det som laken, og så bruker jeg sateng natttøy, sånn at det blir lettere å "gli" rundt når jeg skal snu meg eller bevege meg i senga (det blir å lirke seg en mm om gangen, men hade ALDRI klart det uten litt gli-hjelp)

Skrevet

Åh, det er som du beskriver akkurat sånn som jeg har det!! Selvom jeg ikke unner noen dette så hjelper det litt å høre at jeg ikke er alene. Hehe, unnskyld! :-P

Jeg tror ikke hodet til lillegutt har festet seg ennå, men hørt at siden jeg er førstegangsfødende at det mest sannsynlig skjer snart.

Når festet hodet seg på deg første gangen?

Håper du får babyen din snart og smertene forsvinner!! Det er IKKE no gøy! :-(

Skrevet

Kirpraktor sier du? Da skal jeg søren meg prøve det tror jeg. Selvom det er kort tid igjen, det er grusomt å gå sånn. Og uten søvn blir jeg jo livsfarlig. :-P

Smart tips ang laken. Ut å kjøpe imorgen!!! :-)

Takker og bukker!!

Skrevet

Ikke fått time hos fysio?? Hvor bor du? Jeg fikk time hos fysio etter 3 uker, jeg.. Bor i Oslo... Jeg har også et sånt helvetes-bekken! Avhengig av krykker og må bevege meg over i rullestol om jeg skal ut å "gå" langt...Er i uke 30+4 og er allerede utslitt av bekkenet og alt for lite søvn... Jeg gråter vel ikke av smertene, men det skal endel til før jeg tyr til tårer av smerter, men det er ikke alltid jeg klarer å snu meg pga smertene er for ille... *sukk* Fysio hjelper meg ikke, men håper jo det vil styrke musklaturen så jeg slipper smerter etter fødselen... Går til fysio i sal 2 ganger i uka og vannterapi 1 gang i uka... Har nå også begynt med akupunktur + at jeg prøver å svømme på egenhånd en gang i uka... hehe Så ingen skal komme her å si at jeg ikke gjør noe for å forhindre bekkenløsningen... ;-)

Bekkenløsningen kom nærmest over natten i uke 13 og avløste kvalmen og oppkasten... :-/ Har vært 100 % sykmeldt i ca 3 mnd nå...

Skrevet

mone'T07&V09'fødeklar!

Det er akkurat sånn jeg var denne gangen også, og denne gangen ...beklager å si det så ble bekkenet mye mye værre etter fødselen. :(

Skrevet

Hei!

Jeg har også sinnsyke plager med bekkenet. Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jeg er 29 uker og jeg har i noen uker gått til osteopat. Han sier at bekkenet mitt er helt skjevt og da blir lengden på beina forskjellige. Han tøyer og drar i beina mine og det "knekker" i bekkenet. Han maserer også sidene på rompa. Det har hjulpet veldig for meg men det sklir jo litt tilbake siden bekkenet er helt løst.

Jeg har også veldig vondt om natten og når jeg snur meg så klikker det i bekkenet. Jeg er også i basseng en gang i uken. Veldig deilig. Har ikke så mange råd egentlig, men jeg føler med deg! Lykke til videre!

Skrevet

Hei vakre vesen... Sniker meg innom her for å følge med deg ;P

Jeg hadde vanvittig bekkenløsning da jeg gikk gravid med Isa... Jeg anbefaler på det sterkeste både sklilaken og bekkenbelte. Jeg gikk også med krykker de siste 2 månedene før termin. Men, trengte bare en krykke etter at hodet festet seg. Håper det gjør det denne gangen også... Og etter fødselen så hadde jeg rimelig vondt i en uke,-max to....Men brukte bare krykker noen få dager. Så var det over. Var litt øm,men thats it. Ble frisk som en fisk rimelig raskt...

Sklilaken,kjære. Og bekkenbelte. Om de ikke har det ennå, så få tak i det. Gjorde nettene mye bedre,samt det å gå...

Min bekkenløsning føltes som om noen sparket meg i skrittet med klogger. Helt grusomt. God bedring,og håper det gir seg snart!

*Klappe forsiktig på*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...